Trillen, raar gevoel in je buik en zweten. Wat is dit?

Ik heb eens in de paar maanden zo'n raar gevoel. Soms komt er ook nog duizeligheid bij. ik heb al zeker een jaar of 7 misschien wel 8.

Het begon gisteren met een gevoel in m'n handen. Toen keek ik naar m'n handen toen waren ze ineens uit het niets aan het trillen.

Daarna begon ik te zweten.

Vlak daarna kwam er een heel raar gevoel in m'n buik, het is geen trek, maar je hebt dan wel zin om te eten.
Toevallig gisteren kwam er ook nog een beetje duizeligheid bij. Maar dat was maar eventjes.

Wat is er met me aan de hand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
110.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst maar eens naar de dokter, maar wrs moet je gewoon beter gaan eten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je voeding!! Niet goed. Je kan zelfs suiker hebben. Stel deze vraag aan je huisarts, die onderzoekt je even. Je hebt duidelijk een gebrek aan iets!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!
Ik ben inderdaad een erg druk persoon en beweeg heel de dag. Ook zou mijn eetpatroon wat gevarieerder kunnen. Ik ga morgen in ieder geval naar de dokter;)

Het beste antwoord

Zoals ook al Moolkeesje zegt, is het mogelijk een te lage suikerspiegel, kan ontstaan doordat je een erg druk persoon bent en je veel energie verbruikt, dan komt het voor vlak voordat je weer gaat eten en je een lege maag hebt.
Altijd een rolletje Dextro ( druivensuiker) bij je hebben is een prima oplossing, hiermee is je probleem zo over.

Ook is mogelijk, dat je last hebt van je gal.
Ontstaan door ongezond en vooral vet eten, stress, te weinig slaap, druk karakter enz.
Symptomen hiervan zijn: trillen, maagklachten, hongerig gevoel, leeg gevoel in de maag, zweten, duizelig, hoofdpijn, misselijk, soort van wagenziek gevoel.
Gaat vrij snel over door te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Eet je wel goed en gevarieerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt als een gebrek aan iets. Dat zou dan makkelijk op te lossen zijn.

Maaaaaaaaaaar Nu naar dokter!!
Bloedonderzoek en je weet meer.

Niet mee door lopen.......

Su6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Het kan zijn dat je niet voldoende gegeten hebt.
Daardoor kan je suiker tekort hebben.
Je lichaam reageert hierop met de symptomen die jij hierboven beschrijft. Als je dan wat snelle suikers neemt, bijvoorbeeld een snoepje, suikerklontje of cola moeten de klachten snel verdwijnen. Helpt dat niet, dan ligt het daar in ieder geval niet aan. Als het wel helpt moet je je voedingsgewoonten aanpassen en zorgen dat je regelmatig iets te eten neemt (iedere 2,5 uur iets nemen)

Het kan ook zijn dat je onbewust niet goed ademhaalt. Daar passen de bovengenoemde klachten ook wel bij. Dat is hyperventilatie. Dat ken je waarschijnlijk wel van aanvallen, maar dat kan ook onbewust gaan en nooit uitmonden in een aanval.
Let hiervoor goed op je ademhaling. Adem rustig in naar je navel en blaas langzaam uit. Herhaal dit een aantal minuten en kijk of de klachten dan minder worden.
Als dat zo is kun je naar de huisarts gaan. Je krijgt dan gerichte oefeningen om te voorkomend at klachten terug komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hyperventilatie misschien? Ik zal naar je huisarts gaan die kan je meer helpen dan ons :) sterkte !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt aardig op een hypo,oftewel een tekort aan bloedsuikers, wat weer kan wijzen op diabetes.
Ik raad je aan om even langs je huisarts re gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het ook vaker gehad, was bij mij een hypo, gevolg van ongezond eten. Na een maaltijd schiet je suikerspiegel ineens omhoog, daar reageert je lichaam op met een hormoon om de suikerspiegel weer omlaag te brengen. Als de piek van de suiker erg hoog is, schiet het daarna ook erg snel omlaag, en daar krijg je die dip van. Kijk maar eens op internet naar Hypoglycemie. Nee, geen ziekte hoor, alleen maar een symptoom en je kunt er wat aan doen. Ik ben zelf op mijn voedingspatroon gaan letten: goed de maaltijden over de dag verdelen, niet te veel ineens eten, zorg voor gezonde tussendoortjes. Vermijd frisdranken, alcohol en snelle suikers, witbrood e.d. Vezelrijk en groente eten is goed. Ik heb er nu bijna nooit meer last van.
En idd, gaat het toch eens mis, eet dan een suikerklontje of iets anders zoets, dan knap je snel weer op.