Ongelijke schaamlippen, is dit normaal?

Mijn vriendin zegt: Hey ik heb een probleem. Ik weet niet of dit normaal is maar mijn rechter schaamlip is heel lang maar mijn linkerschaamlip is heel kort en ik schaam me der voor, moet ik hiervoor naar de dokter gaan????

Aldus mijn vriendin

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.8K

Het beste antwoord

Helemaal niks mis mee, dat is juist helemaal normaal.
Iedereen heeft een andere vagina, en schaamlippen die uitsteken komen heel vaak voor.
Zo'n 'Playboy' vagina, waar alles netjes naar binnen zit, komt bijna nooit voor.

Je hoeft je absoluut niet te schamen, zolang je er geen last van hebt hoef je niet naar de dokter.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zou deze documentaire eens kijken als ik jou was, dan zie je dat er meer mensen zijn die er onzeker over zijn. Maar het is nergens voor nodig, en die operatie die ze daar laten zien is meestal onzin en onnodig.
http://documentaryheaven.com/the-perfect-vagina/
Ik vond het erg leerzaam om te zien.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee geen enkele vagina is hetzelfde. Tenzij het zeer doet met zitten, fietsen e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks om je voor te schamen. Dat is heel normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neeej joh je hoeft je helemaal niet te schamen het is heel normaal hoor..!! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is nooit geen 100 % gelijk, alleen, bij de ene valt het wat harder op dan bij de andere.....dus geen zorgen maken...dat is moedertje natuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zojuist geantwoord op een vraag van iemand die één voet groter had dan de ander. Een mens steekt nu eenmaal niet symmetrisch in elkaar en dat zal ook met schaamlippen borsten,voeten en zaadballen he geval zijn. Zolang het zich beperkt tot een kosmetisch probleem, is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, dat is heel normaal. En het is ook heel normaal dat je weleens kijkt naar hoe je vagina eruit ziet. Dit is zelfs aan te raden, want eventuele veranderingen in je vagina worden dan door je opgemerkt.

Het is ook normaal dat veel vrouwen vraagtekens zetten bij hoe hun vagina eruit ziet. Vaak vinden vrouwen hun eigen vagina niet mooi of zijn bang dat het niet normaal eruit ziet. Of ze zijn bang dat een man het niet aantrekkelijk zal vinden (mannen zijn niet zo kieskeurig met vagina's hoor!, ze vinden het al gauw opwindend).

Daarom wil ik je nog even op het hart drukken dat iedere vagina verschillend is. Sommige schaamlippen zijn donker(bijna paars) van kleur, anderen rood, of roze. Ook kunnen de binnenste schaamlippen wat groter zijn en steken ze een beetje naar buiten. En ongelijke schaamlippen is ook heel normaal, ik denk dat bij bijna geen een vrouw ze precies even groot zijn.
Maar je hier dus absoluut niet druk over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey! ik heb hetzelfde als jou , ook mijn rechter.
ik heb er nooit problemen mee gehad. zolang je er geen last van hebt is het ok!
xxx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is normaal, zolang je er geen last van hebt.
Ik ken iemand op mijn werk die er iets aan moest laten doen. Had ècht last, bijvoorbeeld ook met fietsen. Dan kan het je in de weg zitten. Is iets ingekort en prima nu. Maar dat was extreem.
Zelf geen last van? Prima zoals je bent!