Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Last van opgeblazen gevoel en winderigheid. Heeft iemand de perfecte oplossing?

Iemand tips hoe je dit kan voorkomen? Ligt het aan de spijsvertering en kan ik dan als eerste optie de thee van pickwick spijsvertering proberen? Of heeft dit geen enkele zin? Iets met bepaalde voeding waardoor het minder word? Ik ben daar zelf nog niet achter gekomen. Ik wil als eerste opties simpele dingen proberen zoals de thee en voeding en daarna pas rennie deflatine of andere medicijnen. Kan iemand mij tips geven? Alvast erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Je kunt het beste beginnen met alle gasvormende producten te vermijden. Dus geen uien, prei, koolsoorten en spruitjes eten. ook geen koolzuurhoudende dranken drinken, dus ook geen prosecco en bier.
Dat zou al een stuk moeten schelen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schrap alle geraffineerde koolhydraten uit je menu. Geen wit brood, witte macaroni, witte suiker, en dergelijke. Kies voor de volkorenvarianten. Drink na het eten een glas kamillethee; die dure speciale thee hoeft helemaal niet. Kamille helpt de spijsvertering goed te laten verlopen.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Turkse appel thee helpt echt heeeel goed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zorg dat je voldoende beweging krijgt, dat scheelt vaak een heel stuk. Ik weet natuurlijk niet of dat bij jou aan de orde is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Komaf maken met flatulentie en met een opgeblazen gevoel is beslist geen sinecure. Wie gezond wil eten, moet nu eenmaal vezels, graanproducten, fruit en groenten op het menu zetten en zal dus darmgas produceren! Als u minder van dergelijke levensmiddelen eet, zal de situatie verbeteren maar dan zondigt u tegen de aanbevelingen van een gezond voedingspatroon en kan uw darmtransit vertragen. Wat u dan wel kunt doen? Koolzuurhoudende dranken, snoep en kauwgom schrappen. En verder een droge mond en stress vermijden.
Constipatie verlichten met milde laxeermiddelen is een goed idee maar veroorzaakt hetzelfde probleem: de niet-geresorbeerde suikeranalogen (lactulose) en het gomslijm gaan ook erg gisten. Dat middelen op basis van koolstof effect zouden hebben, is niet bewezen. Ook simethicone is een optie, maar echt wetenschappelijke bewijzen voor de werking ervan zijn er evenmin.
Maagledigingsversnellers werden voor deze indicatie niet echt bestudeerd. Ze worden vooral gebruikt tegen misselijkheid en een zware maag. Probiotica (darmflora) zijn omstreden maar de moeite van het proberen waard. En met lichaamsbeweging zit u hoe dan ook goed. Tot slot nog dit: antidepressiva en hypnose kunnen soelaas brengen bij overgevoeligheid van de dikke darm en bij stress
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle onderstaande tips zijn bruikbaar. Maar je kunt ook bijvoorbeeld lactose intolerant zijn. Hierdoor onstaat luchtvorming in de darmen en kunnen verstoppingen of diarree ontstaan. Het is dus belangrijk dat je even je voedingspatroon nagaat, waarschijnlijk kun je dan zo uitvissen wat het is waar je de winderigheid van hebt.
Er bestaat lactose vrije melk en toetjes, gewoon te verkrijgen in de supermarkt.

Op deze site kan je kijken of de klachten misschien overeen komen http://www.mlds.nl/ziekten/130/lactose-intolerantie/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding