hoe hou ik me in

Ik heb moeite met me agressie als iemand iets tegen mij zegt of kritiek geef al is het een beetje. word ik helemaal gek ga ik kanker heletijd roepen .nu heeft me moeder gezegd dat ze in ziekenhuis werkt en dat het vreselijk woord is maar ik heb zoiets van ik heb schijt aan iedereen ik zeg wat ik wil . hoe kan ik me inhouden als ik dat niet doe mag ik voorlopig weg van huis en bij me vader wonen want me moeder houd het niet meer vol

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oostblokker? Weer terug?
Kimath
12 jaar geleden
Ik ben het met je moeder eens, er zijn genoeg mensen aan deze ziekte doodgegaan. Ik ben ook een dierbare aan kanker verloren, en vind het erg pijnlijk als mensen daarmee schelden. Is het geen optie om bijvoorbeeld zelf een scheldwoord te verzinnen en dat te gebruiken? Doen ze in series op tv wel eens.
Kimath
12 jaar geleden
Nu je het zegt Suzy, als ik zo naar de avatar kijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oostblokker is terug ja. pijnlijk dat lucht mij op . me moeder praat maar wat als nog wil ik me graag inhouden
Kimath
12 jaar geleden
Hoezo lucht het op dat ik zeg dat het pijnlijk is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoezo omdat ik graag vloek ik ben agressief ik hou van vechten . als ik boos word dan zeg ik dingen wat ik niet meer weet het word zwart voor me ogen als ik tot rust ben dan hoor ik het van anderen mensen wat ik allemaal zei . een keer zei ik tegen iemand ik maak je familie dood . dat doet de agressie .maar dat is omdat ik geen controle met mezelf heb zelfs niet op internet . daarom wil me moeder liever nu dat ik bij me vader woon ze wil me uit huis. ik wil me inhouden maar op 1 of ander manier lukt het mij niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je moeder praat niet 'maar wat'. Je moeder heeft helemaal gelijk als ze niet wil dat je met een vreselijke ziekte scheldt. Je doet hier mensen pijn mee. En trouwens: nee, het is niet de agressie die dat doet. *Jij* doet dat. Er controle over krijgen begint bij toegeven dat je zélf verantwoordelijk bent. Niet de ander die jou 'boos maakt', niet de agressie die zogenaamd dingen 'doet', *jij*.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb schijt aan wat zij allemaal ziet . ik heb nooit gezeg dat kanker goed is om te zeggen maar soms floep het zelfs bij mensen uit van wie ik totaal niet verwacht had .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ik heb ook niet gezegd dat kanker normaal woord is .
Kimath
12 jaar geleden
En het account is weer verwijderd..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ze is alweer weg. Zucht. Op naar de vierde ronde. Erna, ik weet dat je dit best nog leest: waarom doe je dit steeds? Telkens hetzelfde patroon: aanmelden, foto met zoveel mogelijk make-up en getuite lipjes, vraag stellen, boos worden als er wordt gereageerd, op hoge poten de site verlaten. Zit je dan zó verlegen om aandacht? Meisje toch, je snapt zelf toch ook wel dat dit niet werkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, kom op, ze wíl steeds herkend worden, daarom komt ze steeds weer terug met een herkenbare foto met dezelfde getuite lipjes en zaadvragende ogen. En na de aantoonbare leugens en aandachtstrekkerij onder de vorige gebruikersnamen denk ik dat we héél mild zijn geweest en haar absoluut opnieuw wéér het voordeel van de twijfel hebben gegeven. Voor de derde (of was het alweer de vierde?) keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
suzyQ ben bij dat jij hier rondhangt want ik had de link (nog) niet gelegt.

Antwoorden (12)

Het klinkt simpel maar hou je rust: als iemand kritiek heeft ga er niet tegen in. Tel tot 10 en ga wat anders doen. Als je er tegen in gaat word je alleen maar aggressiever. Dus mijdt dat soort situaties. Ook als het dreigt mis te gaan: loop dan weg. Je zou eventueel ook een psycholoog kunnen opzoeken als het echt niet gaat zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan me agressie niet inhouden ik vloek niet aleen tegen me moeder maar tegen iedereen die kritiek geeft. ik kan er niet tegen maar zal proberen om me echt in te houden en niet op in te gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Tiesw, @ Demons: Het kan helpen als je je regelmatig kunt uitleven in een sport. Mijn zoon is gaan kickboksen, een bevriend meisje is gaan zwemmen, je kunt ook gaan dansen of iets dergelijks. Je hebt je energie dan gebruikt voor de sport en bent even helemaal ontspannen, je agressie loopt dan niet zo snel meer op. Je kunt ook een cursus assertiviteit gaan volgen om meer in balans te komen, maar zelf zou ik eerst het sporten (minstens 1 keer per week) eens proberen.
Hoe kan je je inhouden?
Gewoon je kaken op elkaar klemmen, en tot tien tellen!!
Je bent toch geen kleuter, die niet begrijpt wat ze uitkraait?
Groei eens een beetje op, joh!

Schelden is een gebrek aan woorden.
Bedenk dus hoe je je frustratie onder woorden kunt brengen, of nog beter: denk na, als je kritiek krijgt.
Vaak is kritiek opbouwend, en kán je er iets mee, om verdere kritiek te voorkomen. Kritiek kan je helpen te groeien naar een beter mens.
Als je de kritiek onbegrijpelijk vindt, vraag om uitleg.
Als je de kritiek onterecht vindt, ga de discussie aan.
Maar dóé er iets mee, ipv. te gaan lopen schelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik haat kritiek zelfs me baas gaf kritiek ik werd helemaal gek maar dan ook echt gek was toen ontslagen
Kimath
12 jaar geleden
Kritiek is inderdaad bedoeld als opbouwend. Het kan soms vervelend zijn om te horen, maar als je even nadenkt klopt het vaak wel en kun je er aan werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer je te realiseren, dat je in ALLES een keuze hebt.
Hoe je reageert op iets, is JOUW verantwoording.
Als je met de botte bijl om je heenhakt, maak je je wereld kapot.
Maar als je probeert iets creatiefs te doen met alles wat je meemaakt, maak je je wereld mooier en veelzijdiger, en voel je je tevredener door je eigen inbreng. Je investeert dan in je wereld, en dat is een véél beter gevoel, dan tussen de rokende puinhopen te zitten.
Als hè niet begrijpt dat zo'n woord kwetsend kan zijn en het ook niet wilt afleren is dat A-sociaal te noemen. Je moet je zelf onder controle zien te krijgen. Gewoon op je zelf letten dat je dit woord niet zegt. Als het een keer toch ongewild gebeurd dan sorry zeggen. En regen je zelf zeggen dat je het niet meer moet zeggen. Het is een kwestie van aan hè zelf werken. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens met je moeder mee naar het ziekenhuis en kijk eens op een afdeling met kanker patiënten (kinderen ouderen maakt niet uit) ik denk dat je dan wel zal minderen. Ook denk ik als je het in het echt ziet je beseft dat je het eigenlijk best goed hebt. Als iemand reden heeft om agressief te worden, boos te worden is het wel iemand die 17 is en kanker heeft. Als je je dit realiseer zal je een stuk rustiger worden en dingen beter kunnen relativeren. Bedenk je dan ook elke keer als je de neiging van boos in je naar boven komt de volgende 3 dingen
Waarom ben ik boos
Heeft het nu nut om boos te zijn
Tel tot 30 en vraag je de eerste en tweede vraag weer af.

Sterkte, ik ben ook zo geweest en ik weet dat je er soms niks aan kan doen dat je zo boos word en onrechtmatig word maar door wat levens jaren verder te zijn en door te denken dat het ook heel anders kan en zou kunnen ben ik heel rustig geworden en voel me ook super goed daarmee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit een heel goed en eerlijk antwoord. Ik hoop dat de vraagsteller hier wat mee gaat doen.
Het is knap van je dat je erkent dat je een probleem hebt. Zo kan je er aan werken om ervan af te komen.
Woede ontstaat vaak uit een gevoel van machteloosheid.
Maar je kan ook een kort lontje hebben.
Het niet kunnen beheersen van woede lijdt tot agressieve uitingen. Dit kan een geringe uiting van agressie zijn zoals een middelvinger opsteken, staan stampvoeten, vloeken of schelden, maar woede kan ook leiden tot grove agressie.

Als je een woedeaanval voelt opkomen:

*Loop dan even weg, ga naar het toilet of een rustige ruimte waar je tot rust kunt komen. Adem rustig in en uit totdat je woedeaanval is gezakt.
*Slik even en tel tot 10.
*Probeer stress te vermijden.
*Intensief sporten is een goede uitlaatklep voor woede.

Vraag aan je moeder om je te belonen als je een week geen woedeaanval meer hebt gehad. Verleng het later tot 2 weken enz.

Wanneer je alles al hebt geprobeerd en je last blijft houden van woedeaanvallen, zoek dan hulp bij een psycholoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou een assertiviteitscursus kunnen volgen ?

Toegevoegd na 1 minuut:
oops verhaal was nog niet af
agressie is de negatieve vorm van assertieviteit dus wellicht kun je je agressie daarin ombuigen ?
12 jaar geleden
Tips voor zelfbeheersing
Boos worden is soms nodig om grenzen aan te geven. Grijp wel in voordat u zich echt boos voelt en mogelijk uw zelfbeheersing verliest. Bestraffend toespreken richt niet snel schade aan, slaan of schelden wel.
Heftige boosheid ondermijnt het vertrouwen van kinderen in zichzelf en in anderen. Bent u toch een keer te ver gegaan, zeg uw kind dan dat het u spijt. Niemand is tenslotte een volmaakte opvoeder. Verliest u vaak uw geduld, praat er dan over met uw huisarts of een medewerker van een organisatie.

In die toestand wordt het moeilijk om nog rustig na te denken en kan je overemotionele besluiten nemen. Je scheldt de buurvrouw de huid vol of knipt je partners stropdassen aan stukjes, zaken waar je je later dood voor schaamt. Om lichamelijke en emotionele oververhitting tegen te gaan, helpt het als je jezelf op zo'n moment letterlijk afkoelt.

Drink rustig een glas koud water leeg of houd je polsen onder een koude kraan. Een andere manier waarop je heftige gevoelens kan afzwakken, is door iets tegengestelde te doen. Kook je bijvoorbeeld van woede, ga dan niet vloeken maar zing mee met de radio of vertel je partner dat je van hem/haar houdt.
Ben je weer wat rustiger, dan kan je gaan nadenken over de juiste actie. Je gevoelens hebben immers aangegeven dat er iets niet goed is. Daar kan je dan nu, op een verstandige en effectieve wijze, op reageren (in plaats van over de rooie te gaan).

Kijk verder naar de hieronder vermelde bronnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwacht je/u hier een serieus antwoord op?
Laat je/u wel iets gezeggen door een ander hier op gv?

Agressie is vaak een negatieve manier om aandacht te krijgen .
Bereik je echter niks mee ,integendeel .

Maak hier werkvan tis eenseriues probleem van zoek proff hulp .
succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Agressie is inderdaad een serieus probleem.

Ten eerste kritiek is feedback, informatie waar je over na kan denken. Soms voelt het wel persoonlijk, is het ook persoonlijk, maar denk eens eraan, waarom is het nodig dat een mens dat tegen jou zegt. Omdat ze hetzelfde willen als jij nu wilt. Beter met kritiek om kunnen gaan en minder agressief reageert op dingen.

Als het voor jou gevoel niet klopt wat een ander zegt, dan kun je altijd nog zeggen, wat je zegt klopt niets van. Wat je zegt vind ik niet tof, waar basseer je dat op. Deze bewoordingen klinken al anders.

Agressie is een vorm van machteloosheid. Want bedenk wel, doordat jij nu schijt hebt aan een ander en maar zegt wat je wil, zonder te bedenken dat je het nog wel eens tegen iemand kan gaan roepen, waarvan toevallig de moeder is overleden daaraan. Diegene ook schijt aan jou gaat krijgen. Terecht denk ik dan.

Je creerd al dat mensen een hekel aan je krijgen, zonder dat ze kunnen beoordelen op hoe jij persoonlijk bent.

Dan nog een punt. Waar komt die agressie vandaan. Is er iets in je leven waar je niet mee eens bent of niet goed bij voelt.

Ik persoonlijk weet heel goed wat het is omdat ik hier ook circa 3 jaar mee heb gezeten. Als ik terug kijk kwam dat puur uit machteloosheid. Dingen verliezen die dierbaar waren, door de meest belachelijke redenen. Maar dat is het leven en zoete koekjes worden niet altijd gebakken.

Nu ik besef dat je sommige dingen niet in de hand hebt, is het bij mij minder geworden. Ik sport nu 3 keer per week en het is allemaal een stuk minder geworden.

Of het op zal houden geen idee. Het word wel minder. Je krijgt er steeds meer controle over. Ik ben ook heet gebakkerd en beledigde mensen ook zo nu en dan. Maar ik heb dat nu onder controle. Als ik al eens een potje te keer ga dan is dat vaak zonder dat iemand erbij is, of ik val niemand persoonlijk aan mocht er voor de verandering wel iemand bij zijn.

Succes ermee en hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te zien heb je ODD. Google daar maar eens op, en kijk of je misschien dingen herkent. Het is verstandig om daarnaar te laten kijken, want onbehandelde ODD kan uitmonden in een antisociale persoonlijkheidsstoornis. Dat betekent eigenlijk, dat je dan heel ongelukkig wordt.
Het is dus goed, dat je dit inziet; dat is het begin van alle verbetering. Ik wens je heel veel liefde toe. Want dat heb je nu het meeste nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, een vraag van acht regeltjes en op basis daarvan stel jij een psychiatrische diagnose? Natuurlijk is er iets mis met dit meisje, maar niet alles wat niet helemaal goed is, is dan meteen maar een psychische stoornis.
het is gwoon innerlijke rust hebben, je kan op vele manieren innerlijke rust krijgen. zoals b.v. als je boos bent kun je gewoon een kaarsje aansteken kijk dan naar het vlammetje en laat al je gedachtes en ideeën weg stromen. dit is alleen tijdelijk maar je zal je er beter bij voelen.
er zijn meerdere methodes om innerlijke rust te krijgen. door b.v. meditatie ga eens gewoon een keertje rustig op je bed zitten in kleermakerszit, leg je handen op je knieen en denk is goed na over wat er allemaal gebeurd is. naarmate je dit meer doet voelt je je al een stuk rustiger.

ook helpt het als je jezelf regels geeft. zo heb ik mezelf 3 regels gegeven om me beter te voelen. 1. nooit een meisje slaan. 2. nooit op iemand boos worden omdat hij het beter heeft. 3. nooit kanker zeggen. als je jezelf teveel regels geeft wordt je een soort van gesloten doos dus kun jezelf eigenlijk maximaal 5 regels geven om een jezelf een basis voor je rust te ontwikkelen.

succes ermee ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
loop eens effe tot achter in de tuin !!!
da's wat mijn moeder me steeds wist te vertellen, wanneer ik zo in jouw staat verkeerde,
effectief, het werkt ook nog, want toen ik aan het einde (van onze tuin) was gekomen, wist ik niet meer waarover ik mij dik maakte, dus had ik geen reden meer ....
dit werkt echt wel, tenzij je een dame (meisje) bent....
dan zal je waarschijnlijk een andere manier van handelen /reageren moeten uitdokteren