Poliepen groeien op de baarmoederwand, ook wel het “endometrium” genoemd. Ze veroorzaken onregelmatige bloedingen of pre- of postmenstrueel bloedverlies.
In zeldzame gevallen kunnen poliepen kwaadaardig zijn.
Het risico hierop neemt enigszins toe wanneer de patiënt de vijftig gepasseerd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal zijn ze goedaardig, maar kunnen ze wel vervelend worden doordat ze voor veel bloedverlies zorgen e.d. Ze kúnnen wel kwaadaardig worden. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb begrepen dat er drie soorten poliepen bestaan. Goedaardige, kwaadaardige en goedaardige die kwaadaardig kunnen worden. Dat heb ik gehoord t.a.v. darmpoliepen en het lijkt me dat dat ook voor poliepen op een andere plek geldt.