Een erge allergische reactie kan verergerd en versterkt worden door stress. Maar dat snap ik niet...

Namelijk bij stress komt meer adrenaline vrij...precies het medicijn dat je moet gebruiken bij zo'n erge allergische reactie! Hoe kan het dan dan stress zo'n reactie erger en heviger kan maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een erge allergische reactie is in feite een verkeerde reactie van het lichaam, het niet herkennen van een stof.
Ons eigen afweersysteem wordt door stress ondermijnt.
Waardoor het verkeerd inschatten van een stof, die de allergie veroorzaakt, nog verder in de war raakt.
Of wel stress versterkt het verkeerd inschatten van een stof, dus de allergie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, maar hoe leg je dan uit dat stress (waarbij adrenaline vrij komt), een reactie kan verergen, hoewel het medicijn voor de allergische reactie adrenaline is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Pijnboompitje: Probeer het eens als een chemische reactie te zien. Wat gebeurd er als zuurstof bij waterstof komt? Of een simpeler voorbeeld: Wat gebeurd er als je zoutzuur over je handen krijgt?
En aansluitend op eddijst...

Ondanks dat de artsen hier enigszins over verdeeld zijn. is het zelfs zo dat een vrouw die stopt met roken, omdat zij zwanger is. En stopt om wille van de gezondheid van de baby. Dat stress veel meer schade kan aanrichten aan de gezondheid van de baby dan het tijdens de zwangerschap blijven roken. Zei het natuurlijk beperkt.

Verder zou ik het verhaal van eddijst kunnen herhalen wat zinloos is...