Waarom is het voor de meeste mensen moeilijk om 's morgens uit bed te komen en voor sommige geen probleem?

Ik ben 's morgens doodmoe. Begin 's middags pas wat bij te trekken. Mijn huisgenoot echter springt er 's ochtends zo uit met een heel goed humeur.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er ook geen probleem mee om het klokje rond te slapen.maar als ik op tijd mijn bed uit moet,dan is dat ook geen probleem,uit bed ben ik dan gelijk weer monter! Misschien hebben de meeste mensen zo'n overladen programma overdag,dat ze 's ochtends niet voldoende zijn uitgerust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij kunnen elkaar een hand geven, puntkomma.

Antwoorden (7)

Het feit of iemand een ochtendmens is of niet wordt bepaald door de biologische klok die onder andere het slaap-waakritme regelt. Het hormoon melatonine speelt hierbij eveneens een rol, net als het hormoon cortisol.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je dan, als je last hebt van niet goed wakker worden, iets innemen dat er voor zorgt dat het beter gaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is dat koffie.
Mensen die het klaar spelen op die tijden naar ben te gaan en op te staan VOLGENS hun eigen biologische klok, hebben meestal nergens last van, die gaan graag naar bed en staan graag op uit bed...

Maar zij die niet luisteren naar hun biologisch ritme, die hebben probleem om IN en UIT bed te geraken...

Zodoende...

En een goed humeur heb je als het goed gaat... of course...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh oh .. dan moet ik maar snel gaan luisteren naar mn biologische ritme.
Al moet ik zeggen dat ik geen problemen heb met naar bed gaan. als ik moe ben dan ga ik ;)
Dat kan met twee dingen te maken hebben. als eerste de tijd dat je naar bed gaat. probeer maar eens een week een uur eerder naar bed te gaan dan zal je zien dat je een stuk makkelijker uit bed komt. ten tweede kan dit te maken hebben met een ritme waar je aan gewend raakt. je lichaam went aan een bepaalde tijd van opstaan. maar ik dnek dat jou lichaam meer rust nodig heeft en je dus gewoon iets eerder je bed in moet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt inderdaad 'ochtend- en avondmensen'. Misschien heeft het te maken met de kwaliteit van je slaap..

Ochtendmensen voelen zich energieker dan andere Nederlanders, ook door de dag heen. Of mensen lekker in hun vel zitten bepaalt voor een groot deel hoe energiek ze zich voelen. Gemiddeld geven de Nederlanders zichzelf voor hun energieniveau een ruime voldoende, een zeven.
Hoe je het om kan draaien, weet ik helaas niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Training ,ook dat is aan te leren ik ben een nachtmens van nature maar door altijd toch vroeg op te staan heb ik geleerd de dag te verlengen, zodat ik aan maximaal 6 uur slaap genoeg heb, ik sta om 6 uur op en heb dan toch tot middernacht de tijd om mezelf te vermaken oa op GV, behalve in het weekeinde dan word het soms wel 4 uur in de ochtend om vervolgens om 9 uur weer uit de veren te zijn. dit doe ik om zo oud mogeliijk te worden daar uit de statistiek gebleken is dat de meeste mensen in bed sterven,door daar zo min mogelijk tijd door te brengen breng ik het risico substantieeel terug dat ik voortijdig sterfen zal ik oud worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook moeite met eruit komen, ik lig dan zooow lekker! Alleen ik ben na een uurtje toch wel geheel wakker! Ben inderdaad wel echt een avondmens, ben 's avonds nooit moe, en ga ook pas om een uur of 1 half 2 naar bed. Hoef er ook pas om half negen uit, dat dan weer wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei moeilijke vraag wel....
Ik denk dat mensen zullen zeggen...ga op tijd naar bed etc....en ja tuurlijk!! Maar merk ook wel dat je mensen hebt die 's ochtends moeilijk op gang komen...Ben je gedreven en heb je een goede flow om de dag te beginnen?...Dan begint hij al met opstaan!!! Andere instelling jezelf eens opleggen? Probeer het eens!! Succes....