Ik heb last van jeuk op mijn achterhoofd en heb daar ook korstjes zitten, wat is dit?

Ik heb eigenlijk alleen jeuk op mijn achterhoofd, hier zitten ook korstjes die er zomaar in een keer zijn. Dit is erg vervelend want, ik weet niet hoe ik eraf moet komen en het is erg irritant. Hoe kan ik hier vanaf komen en wat is dit in godsnaam?

Toegevoegd na 1 minuut:
PS: Het is zeker geen hoofdluis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Misschien is het "berg" oftewel schalp? Baby's hebben dat ook vaak.

Vervelend hè, die jeuk. Gelukkig is het tijdelijk.
Ik zou in ieder geval tijdelijk, of blijvend wat het is heel lekker, overgaan op Zwitsal babyshampoo. Heel vriendelijk voor je hoofdhuid. En ga even langs de huisarts. Ketoconazol kan helpen in dat geval. Ben je er zo vanaf.
Succes!

Toegevoegd na 19 uur:
Weet je wat ook nog mogelijk is? Een vriendin heeft dit gehad:

Ben je onlangs naar de kapper geweest en is het daarna begonnen? Dan kan het dat de kapper een kam gebruikt heeft die daarvóór gebruikt is voor een ander met een permanentbehandeling of andere verfmenging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan een schimmeltje zijn. Dit is vaak onschuldig maar wel irritant. Even de huisarts de juiste diagnose laten stellen en een zalfje doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In aanvulling op een eventueel schimmeltje:

Ben je de laatste tijd andere shampoo gaan gebruiken? Je kunt er makkelijk een beetje allergisch voor zijn en daar jeuk en korstjes van krijgen.

Krab je veel? Dat kan ook een soort vicieuze cirkel worden: je krabt omdat je jeuk krijgt en je krijgt jeuk omdat je je hoofdhuid kapot krabt.

Of je wast je haar te vaak. Dan gaat het beschermende vetlaagje van je hoofdhuid af en krijg je korstjes en jeuk. Daar kun je ook bij de ene shampoo meer last van hebben dan bij de andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De jeuk zou kunnen komen door teveel suiker, andere zoetigheid.
Als er eenmaal jeuk is en je gaat steeds een beetje krabben ontstaan er vanzelf korstjes.
Of misschien een opengekrabt puistje?