jha, hoeveel weet ik niet precies. maar ligt er ook aan hoeveel sit-ups je doet. en het verbrand (bijna) alleen maar bij de buik. je ontwikkelt eigenlijk vooral je buikspieren. en daarvoorr moet het vet voor de six-pack eerst weg dus je zal heel wat kcal verbranden. ;) moet je wel wat langer dan een dag over doen. xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen denken van wel, maar het valt erg tegen. Fitness oefeningen zoals sit ups zijn bedoeld om sterkere spieren te kweken. Pas als je dit heel lang achter elkaar en intensief doet (zo'n 40 minuten) verbrand je geleidelijk een beetje calorieën.
Waar je het meeste calorieën mee verbrandt, is zwemmen. Hierbij gebruik je namelijk al je spieren.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hoeveel hangt af van persoon tot persoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spieren verbranden calorieen, zelfs in rust. In eerste instantie gebruikt het lichaam de calorieen uit de suikers in je bloed en je spieren. Als die op raken ga je calorieen uit lichaamsvet verbranden, afhankelijk van wat en wanneer je gegeten heb kan dat even duren.

Je buikspieren zijn, samen met je rug, erg belangrijk voor je houding, maar het zijn niet de grootste spieren in je lichaam. Afvallen van alleen sit ups gaat dus heel lang duren.

Om een strakke buik te krijgen, helpen sit ups wel, maar de six pack (voor jongens) of platte buik krijg je voornamelijk door vet kwijt te raken, die spieren zitten er namelijk al. Dit doe je door calorieen te verbranden. Met sit ups verbrand je niet alleen calorieen die in het vet op je buik zitten, maar overal op je lichaam. Als je gaat hardlopen of zwemmen verbrand je dus ook vet dat op je buik zit.

Calorieen verbranden kan je zoals gezegd goed doen door zwemmen, hardlopen of een cross-trainer (zo'n langlauf apparaat) Een beetje krachttraining, zoals boot camp of zo, kan zorgen dat je er niet mager uit komt te zien, maar juist gezond en fit. Hiervan wordt je echt niet mega gespierd, daar moet je echt heel hard voor trainen, dus maak je daar geen zorgen om