Wat betekent een natuurlijke dood?

Wat gebeurt er dan met je lichaam? Waarom ga je dood?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

De dood is een toestand waarbij een voorheen levend organisme niet meer groeit, geen sprake meer is van metabolisme en geen actieve levensfuncties meer plaatsvinden (ademhalen, eten, drinken, denken, bewegen enzovoorts).

Men heeft verschillende definities van 'dood':

Klinisch dood: Toestand waarbij ABC (ademhaling, bewustzijn en circulatie (bloedsomloop) ) afwezig zijn. Door middel van reanimatie kan deze toestand soms ongedaan worden gemaakt. Als dit niet gebeurt dan treedt na 4 tot 6 minuten de biologische dood in.

Biologisch dood: Is de situatie, waarin (hersencellen onherstelbaar beschadigd zijn, waardoor het leven onherroepelijk is beëindigd.

Hersendood: Toestand van de hersenen waarbij de vitale hersenfuncties, door beschadiging op cellulair niveau, zoals ademhaling en bewustzijn zijn uitgeschakeld. Het lichaam reageert op geen enkele pijnprikkel, de ogen reageren niet meer op licht en het EEG (elektro-encefalogram = registratie van de elektrische hersenactiviteit) vertoont geen activiteit. Herstel is niet mogelijk en zonder kunstmatige beademing/voeding en medicijnen zal de biologische dood snel intreden. Wel kan spontane activiteit van het hart aanwezig zijn, waardoor pompfunctie en circulatie van bloed blijft bestaan. De toestand van hersendood maakt de overledene geschikt als donor met kloppend hart.

Hiernaast kent men nog de term juridisch dood; deze is in Nederland equivalent aan hersendood, althans, iemand die hersendood is is voor de wet ook dood. De vitale functies kunnen dan met hart-longmachines nog in stand worden gehouden, en het is wettelijk toegestaan om organen te verwijderen voor transplantatie.

Alles heeft een begin en een einde,cyclus van het bestaan,denk ook dat god het zo bepaald hebt en wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je dit was echt de beste antwoord!

Andere antwoorden (9)

Vaak wordt hiermee een hartaanval bedoelt. Hiermee bedoelen ze het falen van belangrijke organen met ouderdom als oorzaak. Je hart (en andere organen) kunnen na 80 jaar gewoon versleten zijn, en dan heb je een natuurlijke dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je door natuurlijke oorzaken dood gaat, dus organen die ermee ophouden zonder ongelukken of moord etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je niet vermoord bent of jezelf om het leven hebt gebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een ongeluk hebt gehad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of door een ziekte.
Natuurlijke dood is waar de mens geen invloed op kan uitoefenen zoals ziekte of ouderdom
Niet natuurlijke dood is waar de mens iets aan kan doen zoals een auto ongeluk

Haha k heb eens opgelet op school :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan van alles zijn.

`ieder overlijden dat het gevolg is van uitsluitend een spontane ziekte of ouderdom`

een dood dus waar een ander niet stiekem een handje heeft geholpen.

wat er gebeurd met je lichaam ligt er aan. (begraven, crematie, of nooit terug te vinden bij bv een misdaad)
je gaat dood omdat je niet het eeuwige leven hebt. dat kan door ziekte/aandoening, ouderdom, ongeval of moord.

wat er gebeurd in je lichaam bij het overlijden is dat uiteindelijk je hart stopt met kloppen doordat het gebrek heeft aan zuurstof (hartaanval)
of je krijgt zo weinig zuurstof binnen dat alle organen ophouden met werken op een gegeven moment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Akelig onderwerp, maar goed verwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je.
het is zeker een akelig onderwerp, en dat zal het altijd ook blijven....
Dat je niet bent dood gemaakt maar gewoon in je slaap enz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus alles wat geen moord is zeg maar....
Een natuurlijk overlijden betreft overlijden door ouderdom of ziekte, mits de ziekte niet is ontstaan door toedoen van derden.
Er kunnen verschillende zaken gebeuren met je lichaam. Je kan begraven worden of gecremeerd. Als je nog jong bent kan je donor zijn. En dan hangt het er nog vanaf welke religie je hebt, wat er met je lichaam kan gebeuren na je dood.

Je gaat dood omdat niets wat leeft voor altijd kan blijven bestaan. We zijn onderdeel van de natuur.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hieronder kan je veel meer lezen over de biologische verschijnselen van dood zijn:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:0)))
Een ,natuurlijke, dood.
Dus gewoon van ouderdom, zou ik zeggen.
Dat betekent het voor mij althans…natuurlijke dood.
Zonder een ziekte.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sinds invoering van de Wet op de Lijkbezorging in 1955 werd het dus de taak van de arts het
overlijden van de patiënt te classificeren als wel of niet ‘natuurlijk’. Wat precies moest worden
verstaan onder ‘natuurlijke dood’, werd op advies van de Commissie Erp Taalman Kip echter niet
nader omschreven omdat “het begrip ‘natuurlijke doodsoorzaak’ niet met volkomen scherpte te
omschrijven is”. Het begrip ‘geweldige dood’, voorheen de tegenhanger van ‘natuurlijke dood’,
werd in de nieuwe wet verruild voor ‘niet-natuurlijke dood’.12 In de Memorie van Toelichting wordt
dát begrip wel omschreven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je tijd is gekomen . De zwarte man met de sikkel heeft je opgehaald. Jouw boek is geschreven.

Je lichaam wordt ontbonden door bacterieën , schimmels en insekten en je voelt geen pijn meer. Het is goed.