Hoe kom je van een pijnlijke bult in de lies af?

eerst had ik een bult aan de binnenkant van mijn rechterbovenbeen en nu is de bult uitgestrekt naar mijn lies. het is hard en erg pijnlijk. Zitten gaat nog wel. maar lopen is echt een hel!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Huisarts!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door naar de dokter tegaan en snel ook . Oorzaken kunnen heel verschillen , van lies breuk tot gevaarlijke ontsteking's reactie .

Antwoorden (4)

Maak eens een vuist en blaas daarop en voel dan eens of de bult groter word tijdens het blazen op je vuist.
Dit zou weleens een liesbreuk kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste van de beantwoorders zijn geen arts. Ik ook niet.
De verharding kan duiden op een lymfeklierzwelling t.g.v. bij voorbeeld een verwaarloosd wondje aan de voet.
Er kunnen ook andere oorzaken zijn.
Een liesbreuk is onwaarschijnlijk omdat die vanuit de lies ontstaat.
In je vraag kunnen we niets te zien en er kan ook geen aanvullende informatie aan je worden gevraagd.
Gezien de klacht zou ik er zeker mee naar de dokter gaan, mede omdat er meerdere oorzaken kunnen zijn.
Met veronderstellingen kan je alleen maar ongerust worden gemaakt, terwijl de dokter in de meeste gevallen kan bepalen wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit klinkt als een liesbreuk.. Ik ben geen dokter, maar iemand ion mijn familie had dit ook. Je kunt het beste naar de dokter gaan, wij zijn allemaal geen dokters en misschien maken wij je wel bang met iets te zeggent erwijl het dat juist niet is.
11 jaar geleden
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ben naar de arts geweest. en die heeft mij doorgestuurd naar het ziekenhuis. het was een ontsteking van de zweetklier in de lies. het word meestal veroorzaakt door het roken. dus ben bezig met stoppen! groetjes