Kun je van aluin van de drogist zelf deodorant maken?

Je kunt aluinkristallen kopen speciaal voor deodorant, maar die zijn behoorlijk aan de prijs. Is het aluinpoeder dat je in een zakje kunt kopen ook veilig, of heeft dit een heel andere samenstelling?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Voor €2.75 koop je een blokje aluin bij de Etos. Het merk is Vergulde Hand. Ik gebruik het al een jaar als deodorant. Het werkt perfect en gaat oneindig lang mee. Bovendien verkleuren je T-shirts er niet door.

Toegevoegd na 1 dag:
Aluinpoeder (gemalen aluinkristallen) kun je oplossen in water en in een spuitflesje doen. Zelfde resultaat. Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ (waardevolle tip)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blokje is even duur als kruidvat blokje, maar er zit wel 10 gram in ipv 30 gr...miss kun je het vergruizen voor je eigen deo...let op met ethirische oliën, zeker als je nog geen 18 jaar bent (weet niet hoe oud je bent), ze kunnen invloed hebben op je hormoonhuishouding.

Andere antwoorden (1)

Je hoeft geen aluinkristallen te kopen, zonde van je geld. ik gebruik zelf sinds kort aluin blokje die officieel bedoelt is voor mannen met scheren. Die kost ong. 2 euro. Je maakt hem nat onder de kraan en wrijft er dan mee onder je oksels. Als je het de eerste keer ziet, denk je, dit werkt nooit, maar ik sweer erbij. Echt de beste deo die ik ooit gehad heb. Je zweet de hele dag niet weer en ruikt nog minder. Als je alwel ruikt is het fijn om er een deo naast te hebben, zodat je ook nog wat geur kunt bijvoegen. omdat ik er niet helemaal zeker van ben of het nu echt gezond is om helemaal niet meer te zweten daar gebruik ik hem niet altijd. Maar het heeft mij echt geholpen aangezien ik elke keer niet echt fris rook, van de zenuwen als ik weer tegen die hele iets te leuke jongen aanliep...haha en door dat aluin blokje te gebruiken, kon ik hem na die zenuwen ook nog fris onder ogen komen. wel zo fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Tuinen verkopen ze aluinblokjes in cilindervorm, net als andere soorten deodorant. Het werkt inderdaad prima, waarvoor een plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik koop ze gewoon bij de kruidvat, 2 euro bij de scheerafdeling en anders even vragen...