Hoe kan je je bewustzijn verminderen?

Ik ben me altijd heel erg bewust van mezelf als ik loop ben ik me bewust of ik wel goed loop en als ik zit ben ik er van bewust of ik niet tril en daardoor kan ik me niet goed concentreren op school en haal ik lage cijfers. hoe kan je je bewust zijn verminderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Drepolli
12 jaar geleden
Lage cijfers heeft daar niks mee te maken hoor ;) Je kunt ook hoge cijfers halen als je dat hebt dat gaat heel ergens anders over.

Antwoorden (4)

Blijf je maar bewust van alles,maar probeer je zelfvertrouwen wat op te krikken,want dat is volgens mij hetgeen jou in de weg zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer je bewustzijn te verleggen door je op andere dingen te concentreren.
Kijk als je buiten loopt, om je heen en kijk naar de mensen, probeer in je op te nemen hoe ze eruit zien, hoe ze kijken, hoe zij lopen enz.
bestudeer de bomen, dieren die je ziet. Leid op die manier de aandacht van jezelf af.
Het vergt wel enig oefenen, maar uiteindelijk moet het lukken.
Op school, ja, op de les concentreren zou ik zeggen. Hoe moeilijk dat ook is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het niets heeft te maken met je bewustzijn, mar dat je je focust op de dingen die minder relevant zijn.

wat is er voor jou zo belangrijk aan de manier waarop je loopt? ben je onzeker, bang om te struikelen of een andere reden.

als dit het geval is dan zou je wat moeten doen aan je onzekerheid/eigenwaarde, want waarschijnlijk ligt dan hier het probleem, en niet bij het bewustzijn op zicht.

je kan leren te ontspannen. (ademhalingsoefeningen, yoga, etc) wat ook de druk van andere dingen af kan halen zodat je je op andere dingen meer kan gaan concentreren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bewustzijn verminderen kan je doen door naar buiten te kijken. Door je vrienden te zien. Door je open te stellen voor wat er allemaal is. Probeer je minder te focussen op jezelf en meer op anderen.

Je moet ook stoppen met te piekeren en jezelf te bekritiseren. Je maakt het jezelf heel erg moeilijk zo. Niemand is perfect en dat is helemaal niet erg. Bouw meer zelfvertrouwen op en vraag jezelf niet steeds stiekem af wat anderen over je denken.

Ga iets leuks doen met vriendinnen. Daar leer je ook dingen van om je bewustzijn te verminderen. Je leert luisteren naar anderen, genieten, ontspannen en niet alles op jezelf te betrekken.
Bronnen: