Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb moeite met duits grammatica en heb binnenkort een toets erover, weet iemand een site waar je je duits grammatica kunt oefenen of tips?

Ik begrijp bijvoorbeeld niet, dan heb je ich werde, du wirst, en dan krijg je een zin en dan moet je het toepassen( ik noem ff een voorbeeld ) dat begrijp ik niet. Want als er dan du ervoor staat dan kan je het wel weten maar soms staat het niet erbij

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik begrijp niet wat je probleem nu is. Ik ben, jij bent, hij is - dat is toch ook onregelmatig? Waarom heb je in het Duits problemen die je in het Nederlands niet hebt? Of heb je met Nederlandse grammatica dezelfde problemen als met Duitse grammatica? Ik word, jij wordt, hij wordt - ook al hetzelfde, maar dan is het bij ons regelmatiger dan in het Duits. Maar feitelijk begrijp ik dus niet welk probleem je probeert op te lossen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik zou met name de rijtjes oefenen door er liedjes van te maken in je hoofd. Je kan ze ook overal opschrijven en ophangen. Of elk kwartier je wekker zetten en ze een keer herhalen in je hoofd.
Het toepassen blijft oefenen. Uiteindelijk wordt je er steeds beter in.
Heb je geen oefen CD gekregen bij je boek? Anders heeft je docent vast wel wat extra oefen materiaal.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijk is eerlijk, naast de schoolboeken van mijn kinderen raadpleeg ik regelmatig ook deze site om er een beetje feeling voor te krijgen. (Doe nog steeds het meeste fout trouwens). Maar de schoolboeken zijn verreweg het handigst ; daar kun je ook gewoon opzoeken wanneer je wat moet gebruiken.

Er zijn er trouwens nog vele meer hoor ; googelen op Deutsche Grammatik Übungen levert een schat aan sites op waar je je kunt uitleven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je wat aan de site:

www.duits.de

hierop kun je uitleg en oefeningen vinden.
Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding