Hoe douchen slechtzienden als de bril afgaat?

Toegevoegd na 11 minuten:
is het niet heel lastig als de bril beslaat in de badcel?

12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe douchen blinde mensen dan...

Het beste antwoord

Dat is zeker heel lastig ja. Ik heb min 8 en min 9 dus ik zie niets zonder bril. Ik laat hem gewoon op staan, en veeg om de minuut de druppels eraf. Beslaan doet 'ie na 5 minuten niet meer. Geen succes, nu ik lenzen heb, gaat echt stukken beter, een verademing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Gewoon net zoals jij doucht. Alleen is het zicht onder de douche niet zo scherp. Douchen, afdrogen en bril weer opzetten:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Wanneer zet je de bril op, buiten de badkamer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Een slechtziende kan best wel wat zien hoor. En die kunnen op gevoel ook wel wat vinden. Kan jij ook toch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowel slapen, douchen, zwemmen, de liefde bedrijven, eten,drinken, naar de wc gaan en de kat aaien kan ik zonder bril!
Gewoon, net als alle anderen.... Je ziet alleen wat minder...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga maar eens een poosje douchen met je ogen dicht. De douchekraan, de zeep, het washandje enz. vind je wel op de tast en vast ook wel ieder plekje op je lichaam ! So, no problem !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk wel dat de meeste hun bril
Afhebben tijdens het douchen. Slechtziende betekent niet dat ze helemaal niets zien.
Ikzelf ben het eigenlijk helemaal gewend om in de douche weinig te zien, omdat ik mijn lenzen of bril niet op/in-houd. Laatst was ik vergeten mijn bril af te zetten en stond ik onder de douche en zag ik alles heel scherp en duidelijk, dit was voor mij zooo wennen! Ik heb -5 sterkte aan beide ogen, dus zonder bril/lenzen is het erg lastig te zien, maar de douchehandelingen zijn zo gewoonlijk, er komt niet veel nieuws bij kijken iedere douchebeurt, dus zonder kan best!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het inmiddels wel gewend.
Weet pas na 2 jaar bril vrij te zijn dat ik weer een bril nodig had. Ik deed een bril op voor de grap, en bleek ineens veel beter te zien! Ik ging van +1 naar -2,25 in een paar jaar tijd. Dus je merkt eigenlijk weinig. Je bent er gewend aan om onscherp te zien.
Voor andere is het moeilijk om te begrijpen, maar ik zeg altijd, focus je op je vinger, en daar omheen, zo zie ik van veraf.
Goeievraag trouwens :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met -7 zie ik nog wel zo veel dat ik me bij douchen prima kan redden zonder bril. Wel overkomt het me regelmatig dat ik een fles shampoo laat vallen omdat ik denk dat ik al bij het richeltje ben. Zonder bril neem ik namelijk alles als groter waar dan met. Dat effect schijnt met contactlenzen minder te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als retinopathie patiënt mag ik wel zeggen,dat ik slecht zie, maar bij het douchen is elk lichaamsdeel redelijk dichtbij en daarbij hoef je niet te controleren of je schoon bent, als je maar vaak genoeg doucht, ben je dat so wie so. trouwens, scheren (nat ) doe ik ook brilloos en dat gaat redelijk.