Als je jezelf niet lekker voelt, beetje grieperig bent bijvoorbeeld, is dat 's middags vaak het hevigst.. hoe komt dat?

In de ochtend voel je je dan vaak redelijk, in de avond ook nog wel maar die middagen voel je je als een vaatdoek..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Eerlijk gezegd, zou ik het niet weten.
Maar als ik mijn "creatieve brein" erover laat gaan, kan ik wel wat leuks bedenken.

's Ochtends ben je net wakker. Je hebt een lange nacht achter de rug (al heb je misschien niet goed geslapen door de griep), en weer een beetje verse energie op gedaan. Op dat beetje energie voel je je toch nog een beetje goed, waarschijnlijk.

's Middags begin je te beseffen dat dat kleine beetje energie helemaal is op gegaan in de ochtend. Je lichaam heeft weer een bed nodig, maar je zit op je werk, je moet je concentreren, mensen verwachten dingen van je, je hersenen moeten overuren draaien en door al die energie te gebruiken die je niet hebt, voel je je steeds ellendiger.

's Avonds kun je weer tot rust komen. Je weet dat de dag voorbij is, de stress en zorgen hierover kun je voorlopig weer vergeten. Je hoeft niets anders te doen dan thuis op de bank te hangen, wetend dat je naar je bed kunt gaan zo gauw je wilt, en bij die gedachte voel je je weer wat beter.

Ik heb het idee dat ziektes zoals griep, door psychologische factoren kunnen vereergeren en verminderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Is niet waar 's avonds voel je je het minst lekker. en je kan niet een beetje grieperig zijn. Je hebt een griepvirus of je hebt het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is dat ook altijd zo, zelfs als ik thuis aan het uitzieken ben en niet naar werk ga dan heb ik dat ook. Misschien dat je 's ochtends inderdaad wat energie heb door het slapen, 's middags voel je je weer niet lekker dus ga je weer even slapen en dan voel je je 's avonds weer wat beter
Denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij is het meestal andersom. Ik ben zoiezo geen ochtendmens. Ik denk dat het met je bioritme te maken heeft.

Toegevoegd na 18 uur:
de koorts neemt trouwens wel vaak 's avonds toe bij mij maar daar voel ik me niet altijd beroerder door. vreemd hè?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja, ik ben ooit ernstig ziek geweest (lymfklierkanker) en heb chemotherapie gehad waar ik ook ziek van werd. 's ochtends was ik beroerder dan 's middags. de internist dacht dat het door mijn bioritme kwam.