Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de Goji Bes écht zo gezond als men beweert?

Ik heb een zakje gekocht, het zijn net gedroogde rozijnen, best lekker maar er zou een enorm heilzame werking vanuit gaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
735
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, dat wordt ons ook maar verteld, maar of het echt zo is?? Dat is heel veel voedingsmiddelen nog te raden! Goeie vraag dus +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar heb je die bessen eigenlijk gekocht?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Vermoedelijk is het zo dat er relatief veel vitamines en andere goede stoffen in zitten, dus per x gram - maar je zult niet snel heel veel gewicht aan bessen eten, dus ook de voedingswaarde is relatief...
Geniet er gewoon lekker van :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat die heilzame werking voor een groot deel op het placebo effect berust. Als je denkt dat het heilzaam is dan voel je je er ook beter door.
In principe is iedere eetbare vrucht gezond doordat er veel voedingsstoffen in aanwezig zijn (vitaminen, sporenelementen etc.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bes zal zeker niet ongezond zijn. Verder denk ik dat deze bes net als veel andere bessen veel vitamines en andere (ik weet niet welke) gezonde stoffen bevat. De heilzame werking is vooral voor de producent/verkoper.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goji of wolfsbes is een vitaminebom
Lees de link om U te overtuigen.

Niet verwarren met wolfskers......dat is bella donna....en zeer giftig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding