Hoe kom je niet aan nadat je bent ziek geweest?

Ik had een paar dagen geleden buikgriep en ben toen 3 kg afgevallen omdat ik geen trek had. Nu heb ik weer trek en ben weer beter en kom steeds weer aan.

Hoe kom je weer op je gewicht zonder meer te wegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je weer op je gewicht zonder meer te wegen? Dat kan niet. Als je 3 kilo af valt móet je meer gaan wegen om weer op je oude gewicht te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat vrijwel onopgemerkt.. Zelf ervaren met Pfeiffer, geen pretje als je 3 weken amper kan eten, + hoge koorts :l

Het beste antwoord

Bij buikgriep verlies je veel vocht. Het grootste deel van je gewichtsverlies is gewoon vochtverlies. Dit vocht heb je wel gewoon nodig en het is dus maar goed dat dit zich weer herstelt als je weer beter bent.
Het is echt niet zo dat die drie kilo's vet waren!
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is vrij logisch dat je afvalt als je buikgriep hebt, want zo'n beetje de hele maag- en darminhoud werkt zich dan versneld naar buiten terwijl er boven niet voldoende meer ingaat.

Dus direct na je buikgriep heb je hele lege darmen en een hele lege maag.

In normale situaties zit er altijd voedsel in je maag en darmen dat in verschillende stadia van vertering en verwerking zit. Als dat er in snel tempo uit komt, kan dat wel 2-3 kg schelen.

Als je herstelt van je buikgriep, is het ook vrij logisch dat hetzelfde gewicht er ook weer bijkomt. Want je darmen kunnen nu eenmaal niet zo leeg blijven, dat zou geen reële situatie zijn.

Wel kan het dat je eventjes een kilo ofzo onder je oude gewicht blijft, omdat je gewoon een paar dagen "op dieet" bent geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat moeilijk.. Je lichaam was bezig om je lichaam 'schoon' te krijgen, dus incl. vocht en onverteerd voedsel. Dat gaat allemaal weg en zo snel mogelijk doormiddel van diarree, of braken. Nadat je gewicht hebt verloren, zul je weer aankomen. Dat gaat helemaal automatisch en is ook goed! Je lichaam wilt zo snel mogelijk weer vollop aan de slag en heeft energie en vitamines nodig uit voedsel, wat je eerst dus amper had.
Nu heb jij geen lichaamsvet verbrand, dus zonder dat je het ook wilt zul je weer aankomen. En meteen sporten lijkt me pas verstandig als jouw lichaam daar weer klaar voor is!
Beterschap :)