Hoe voorkom ik dat ik aan hem denk en concentreer ik me weer op school?

Ik was t/m de 4e klas zo ijverig, het belangrijkste voor mij was perfecte cijfers halen en prachtig slagen en dat zat er ook aan te komen.

Maar vanaf de 5e begon ik alles te verwaarlozen, ik lees dingen nu een beetje door en let wat op in de les en red het daarmee ook prima, maar natuurlijk minder mooi dan wanneer je echt werkt.

Want mijn gedachten zijn ergens anders. Ik ontmoette namelijk iemand op het internet aan het eind van de 4e, begon meer met hem te kletsen, en het was helemaal niet mijn intentie, maar we werden langzaamaan vriendschappelijker, vertrouwder, praatten over werkelijk alles. Ik ben nog nooit verliefd geweest, heb jongens die ik ken nooit leuk gevonden, maar ik denk serieus gevoelens voor hem te hebben. En hij heeft het nog erger.

Internet is niet te vergelijken met in het echt, dus gaan we komende zomer (2 jaar later) afspreken! Alleen gaan zou naïef zijn, dus mijn ouders willen wel op vakantie bij hem in de buurt en dan komt hij langs!

Maar nu wonen we nog ruim 1300 km uit elkaar. Dus mailen, bellen of msn'en we nu, vaak uren achtereen. Dat probeer ik te beperken, omdat het dom zou zijn om in de laatste paar maanden van je examenjaar je vakken te verkloten. Maar dat is nou net wat we allebei aan het doen zijn. Ook als we niet on zijn, denk ik constant aan hem en hij aan mij.

Ik functioneer niet meer, ben soms misselijk van het gemis, lig wakker, dagdroom...

Hoe concentreer ik me nog goed die laatste weken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uit welk land komt hij dan? en hoe via internet heb je hem ontmoet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de meerwaarde (behalve nieuwsgierigheid) om dat te weten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm aangezien je op GV niets meer kan verwijderen als je het achteraf weg wil hebben, blijf ik wat voorzichtig met het noemen van zijn land. Hij komt uit het Oosten van Europa in ieder geval, en heeft ook een tijd in een Scandinavisch land gewoond. En nou ja, we raakten gewoon aan de praat op het loserigste online spelletje ooit, terwijl ik iemand aan het helpen was, moest hij commentaar leveren ;) Eerst praatten we gewoon via het spel en vooral over het spel, maar ja het werd geleidelijk aan gewoon meer en wat dieper. Over elkaar, en alles waar je met iemand over wil praten of wat je wil delen maar te beschamend vindt om met vriendinnen te delen. En nou ja dan raak je vertrouwder. Na een tijdje wisselden we foto's uit, uit nieuwsgierigheid. En na nog een aantal maanden gingen we via msn praten, en later ook bellen om elkaars stem te horen. Van het een kwam het ander eigenlijk. Wat het nu precies is, weet ik pas als ik hem in het echt leer kennen denk ik. Dat is het kort en plat gezegd eigenlijk, tevreden? ;)

Het beste antwoord

Wel mooi dat je d.m.v. internet (wat een gevaarlijke plek is) liefde gevonden hebt.
Je bent een slim kind dat zoiezo.
Dat merk ik aan de manier waarop je praat en dat je wat hieraan wil doen.

Liefde is gevaarlijk, ben ik achter gekomen.
Je kunt niet tegen jezelf vechten, want je bent jezelf altijd een stap voor.
je kunt niet ontsnappen aan deze liefde.
Wat je wel kunt doen is het minderen.
Ik zeg niet dat je contact moet verbreken, maar vertel hem over je probleem, en vraag hem het na een uur aan te geven dat je weer moet leren. jullie moeten er samen voor gaan. Zo kan hij ook leren. Jullie moeten sterk voor elkaar zijn. HOe korter jullie praten, hoe leuker het is als jullie elkaar weer spreken.

Wees streng en houd de tijd bij! spreek een tijd af en houd je eraan.
Dat is beter voor jullie allebei, jullie zullen je meer voldaan voelen en dat is een stuk relaxter praten..
veel succes,

en geniet van de liefde :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dankjewel ;) En ja je hebt gelijk, minderen is zeker verstandig. En dan wordt het inderdaad nog leuker om elkaar weer eens te spreken! Maar hem maakt het niets uit, hij vindt het wel prima zolang hij het maar redt op school dus dat helpt niet echt haha. Tijden afspreken deden we vroeger inderdaad, maar nu kijk ik echt mijn mail zodra ik de kans krijg, dus ik ben wat dat betreft ook niet zo sterk meer. Maar goed idee! Ik heb komende vakantie al een bijwerkplanning gemaakt, dan kan ik net zo goed ook vrije tijd inplannen. Dan rest me alleen nog het houden aan die afspraken, ik ga hem inderdaad vragen of hij me erop wil wijzen. Thx!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan! houd het vol. doe het voor jezelf en voor hem! het gaat je lukken! xx succes

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is dit een klassiek voorbeeld van verliefd zijn. Niks tegen te doen en verder genieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kwaal waaraan jij 'lijdt' staat bekend als een zeer hevige verliefdheid..

En tòch wil je niet hele dagen aan hem lopen, zitten en liggen denken..

Hoe je kunt voorkomen dat je heel de dag, op een roze wolk drijvend, aan hem denkt..probeer je hieronder aan te geven.

Probeer je te realiseren dat je verliefd geworden bent op een 'plaatje' op een jongen die je nog nooit in levende lijve gezien hebt en die..wellicht zwaar kàn tegenvallen..als je hem eens ontmoet..

Temper aldus je liefdesgevoelens een beetje en 'schuif die op' naar het ogenblik waarop jullie elkaar in de armen vallen.

Helemaal alleen naar hem toe gaan, vind je zelf al naïef en ik denk ook dat dat het zou zijn.

Maar ergens blijkt hier wèl uit dat ook jij, diep in je innerlijk, een beetje van je reserves overhoudt.

Probeer daarnaast ook heel goed te beseffen dat je studie iets is voor heel je leven en dat je van hem nog maar moet afwachten voor hoelang hij in je leven gaat blijven..ALS hij daar al in komt, hè..

Ik zou zeggen: Print dit stukje uit en lees het door als je van jezelf merkt dat je concentratie weer eens volkomen op de loop is..Wellicht helpt het je..

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je hebt gelijk, iets belangrijks als je diploma op het spel zetten is helemaal in deze situatie niet slim. De kans dat het zwáár gaat tegenvallen zal wel meevallen (huhu..), ik heb nooit impulsieve en domme dingen gedaan juist omdat het internet is dus ik schat in het redelijk te kunnen overzien, maar ik ken hem inderdaad, hoe goed en leuk het ook mag lijken, alleen nog maar van een scherm. En wat bedoel je precies met 'reserves'?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik bedoel met je reserves houden is..dat er iets in je zit dat je tegenhoudt je innerlijk volledig aan hem over te geven. Omdat je aangeeft dat het naïef zou zijn als je daar alleen heen zou gaan..is er iets in je innerlijk dat je daarvan weerhoudt. Dat vind ik overigens bepaald niet onverstandig van je. Ik geloof zeker niet dat jij een impulsief meisje zou zijn dat domme dingen zou doen. Daarvoor vind ik je vraag te serieus. Ook uit je reactie op mijn antwoord kan ik ook opmaken dat je niet iemand bent die zomaar in zeven sloten tegelijk zal lopen. Met andere woorden: Je denkt goed en verstandig na..en je staat, naar mijn gevoel, met je beide benen stevig op de grond. Het feit dat je heel ver..1300 km.. van hem af woont, maakt het: 'elkaar goed leren kennen' er niet gemakkelijker op. Je blijft dan afhankelijk van de msn , de telefoon, mailtjes en van een enkele vakantieperiode enz. enz. Dit alles kan er gemakkelijk toe leiden dat je deze relatie gaat idealiseren.. Laat de praktijk 'straks' in de vakantie maar uitkomst geven
want als jullie voor elkaar bestemd zijn..blijkt dat gerust nog wel. Enne mèt zo'n mooi diploma..voel je je in die relatie nog nèt iets fijner, toch? Neem aldus lekker je tijd voor je studie en kijk nadien, in die vakantie, of de vlam bij jullie beide nog altijd voort blijft duren...of wellicht zelfs sterker is geworden.. Groetjes, Ton