Mijn zicht word wazig bij kijken naar filmpje, hoe kan dit?

Hallo allemaal,
Heel vaak bij het kijken van een filmpje bij bijv. Youtube ga ik n een soort van trance kijken mijn hoofd gat scheef hangen en mijn beeld word wazig, ik volg dan ook heel het filmpje niet meer. Het is heel raar want na een tijdje realiseer je je dan weer dat je je moet focussen op het filmpje. Eigenlijk heel raar... maarja niet iedereen is perfect ;)
weet iemand hoe dit gebeurd of heeft iemand het ook ??
Ik heb het ook bijv als ik op de bank zit en naar de zv kijk of gewoon naar buiten kijk. Ik zit op een goede afstand van mijn beeldscherm.

Imabite ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat wazige zien komt omdat je vergeet te knipperen denk ik

Het beste antwoord

Mogelijk ben je een echte denker, dat is iemand die heel erg creatief is, altijd vol plannen zit, nooit klaar is en te veel wil.
Door het kijken naar het filmpje, raak je inderdaad in een soort van trance, het drukke hoofdje van binnen wordt even op zijn parkeerstand gezet.
Je beeld wordt wazig, je kunt de film niet meer volgen en je bent gewoon even afwezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Te geconcentreerd, waardoor je te weinig knippert, en je oog wat uitdroogt. Of juist extra traanvocht gaat aanmaken.

Het kan ook zijn dat je door je concentratie je ogen gaat scherpstellen op een punt in de verte, in het oneindige. Hierdoor staat je ooglens niet scherpgesteld op je beeldscherm, dat dichtbij staat.
12 jaar geleden
misschien denk je bij het kijken van dat filmpje aan iets totaal anders en stel je dus scherp op een bepaald punt in het filmpje waar weinig gebeurt zodat je er lang naar kan kijken zonder je ogen te bewegen? dat heb ik namelijk ook, ik heb geen idee waarom sorry...:)