wat te doen tegen depressiviteit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.7K

Het beste antwoord

Forceer dingen niet. Het is niet zo dat deppresiviteit binnen 2 weken voorbij is. Bouw het langzaam op, om elke dag een stukje te gaan lopen. Sowieso is het goed om lekker veel buiten te zijn. Blijf ook onder de mensen. Jezelf opsluiten in je huis is echt niet goed voor je. Je zult jezelf alleen maar eenzamer gaan voelen en dan heb je helemaal nergens geen behoefte meer aan. Het belangrijkste is dat je alles op je eigen tempo doet. Ik zelf ben ook al een tijd depressief en ik merk, dat nu ik wat meer naar buiten ga en onder de mensen ben, ik me al een stuk fijner voel.

Ik praat ook met een psychiater en dat kan ook helpen. Veel vinden praten over gevoelens met een wild vreemde niet leuk (ik eerst ook niet), maar het kan heel veel opluchten. Vooral als je met veel dingen in de knoop zit.

Voor iedereen is de ene manier beter dan de andere. Denk vooral aan hoe jou situatie is en kijk wat daar het beste bij past!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben het helemaal met je eens ;)

Andere antwoorden (7)

Mijn idee,,
Blijf onder de mensen.
Ga je niet afzonderen.
Een praatje bij de groenteboer ,of supermarkt geeft je weer heel andere ideeen.
En het teken dat er iemand naar je geluisterd heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker naar buiten (als je de mogelijkheid hebt) in de tuin aan het werk, fietsen.
bij goede vrienden op de koffie een goed gesprek doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plezier maken buiten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen is wel eens depressief. Onthoud 1 ding goed. Na regen komt zonneschijn. Als je naar een huisarts gaat denk dan heel goed na. Een arts is geneigd om antidepressieva als Prozac als medicijn voor te schrijven. Ik heb gezonde mensen compleet naar de kloten zien gaan door het slikken hiervan. Pas hier mee op. Vertrouw op je eigen kracht. Praat veel met vrienden en stop niks weg. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+! Ik vind pillen slikken tegen hoe je je voelt, ook maar niks. Je komt er veel sterker uit als je het zonder doet ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kan je er dan naar ''de knoppen'' van gaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet iedereen is weleens depressief. Je verwart neerslachtigheid met een depressie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zonder die pillen hier nu niet zitten, kan soms zo boos worden over alle negativiteit rondom antidepressiva. Je zegt tegen een diabeet ook niet: Joh, probeer het eens een tijdje zonder insuline, al die troep.
Of ik heb zo'n hekel aan pillen, nee ik heb de hele dag last van mijn maag, maar ik slik tenminste niks............. Heb toevallig vorige week met mijn huisarts afgesproken dat we er geen energie meer in steken om iets te veranderen aan mijn medicatie omdat het zo goed gaat met me, dankzij die antidepressiva, kan ik functioneren.
Al ruim 10 jaar en ik zal er nooit vanaf komen, maar ik voel me goed. En Samchi, áls je eruit komt zonder pillen ben je sterker, als je eruit komt zonder pillen ook.
De ervaring van een of meerdere depressies maakt sowieso een ander mens van je. En dan ben ik het met Kees helemaal eens , neerslachtigheid en een depressie zijn 2 verschillende dingen. Zo even mijn hart gelucht........:)
Probeer achter de oorzaak te komen, zodat je gericht naar een oplossing kunt zoeken. Het zal toch niet uit de lucht zijn komen vallen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van een depressie spreek je als een sombere periode enkele maanden gaat duren en er geen zicht op verbetering is binnen afzienbare tijd. De knop omdraaien naar een betere stemming werkt natuurlijk niet. Je kunt jezelf wel houvast geven met een aantal leefregels. Regelmaat, gezonde voeding en voldoende lichaamsbeweging, liefst in de frisse buitenlucht zorgen ervoor dat je stemming niet meer afzakt dan nodig is.

Natuurlijk is het altijd nuttig om na te gaan wat de oorzaken zouden kunnen zijn. Een paar tegenslagen op rij is voor veel mensen al voldoende voor een stemmingsstoornis. Ga met je huisarts praten en laat je eventueel verwijzen naar RIAGG of maatschappelijk werk. Begin niet te snel aan medicijnen en als je dat wel wordt geadviseerd, doe dat dan onder begeleiding van een psychiater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een soortgelijke vraag heb ik gisteren en van de week nog beantwoord... lees de antwoorden van andweren en mij eens die bij deze vraag staan. Er zit vast iets voor je bij! http://www.goeievraag.nl/vraag/depressies-medicatie.166494