Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar dient okselhaar voor? Heeft het met zweet te maken?

None

12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het te maken heeft met de oermens om zich warm te houden of door de aap. Die eeft overal haar :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De aanmaak van feromonen door de oksel in deze fase van de menselijke ontwikkeling suggereert dat er een verband bestaat tussen okselhaar en seksualiteit. Het okselhaar houdt de door de oksel aangemaakte geuren vast die voor prikkelingen zorgen bij het andere geslacht en zich daartoe voelt aangetrokken. Het haar zelf zou als een natuurlijke "anti-wrijving" fungeren tussen de bovenarm en de borstkas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Okselhaar houdt geuren (feromonen) vast, die het andere geslacht aantrekkelijk vindt. Ook zou het ervoor zorgen dat er geen wrijving ontstaat tussen je bovenarm en borstkas, maar hier zijn wetenschappers nog niet echt over uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het te maken heeft met de oermens om zich warm te houden of door de aap. Die eeft overal haar :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het inderdaad overblijfselen zijn van de oermens...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding