Waar dient okselhaar voor? Heeft het met zweet te maken?

12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het te maken heeft met de oermens om zich warm te houden of door de aap. Die eeft overal haar :)

Het beste antwoord

De aanmaak van feromonen door de oksel in deze fase van de menselijke ontwikkeling suggereert dat er een verband bestaat tussen okselhaar en seksualiteit. Het okselhaar houdt de door de oksel aangemaakte geuren vast die voor prikkelingen zorgen bij het andere geslacht en zich daartoe voelt aangetrokken. Het haar zelf zou als een natuurlijke "anti-wrijving" fungeren tussen de bovenarm en de borstkas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Okselhaar houdt geuren (feromonen) vast, die het andere geslacht aantrekkelijk vindt. Ook zou het ervoor zorgen dat er geen wrijving ontstaat tussen je bovenarm en borstkas, maar hier zijn wetenschappers nog niet echt over uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het te maken heeft met de oermens om zich warm te houden of door de aap. Die eeft overal haar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het inderdaad overblijfselen zijn van de oermens...