ik val moeilijk in slaap ;S

als ik ga slapen vb. 10 Uur val ik in slaap om 12 uur hoe komt dit iemand?

Toegevoegd na 4 minuten:
hmm dankje zal eens doen bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Je zit te vol met stress drink een kop warme melk met honing dat helpt egt en ga voortaan half 10 naar bed mischien helpt of lees een boek niet te spannend

Je hebt gewoon nog te veel gedachten die nog steeds een verwerking vragen. Maar bij jou blijven ze maar malen totdat je zo moe bent dat je in slaap valt. Zelf mediteer ik voor het slapen gaan en na een kwartier zijn de gedachten weg en kan ik in 3 minuten in slaap vallen.

voor dat je gaat slapen, goed ontspannen of even lekker douchen. Alles rustig laten verlopen. Dan slaap je als een baby

Een saaie boek lezen wanneer je wilt slapen, zo krijg je snel slaap < bij mij helpt het tenminste wel

smorgens vroegr je bed uit en actiever zijn. dan ben je savonds moeier. ik heb het ook en het helpt. succes !

Je moet je gedachten leeg majen en overdag naar ontapanningsoefeningen zoeken. In de avond vooral niet in de buurt zijn vanaf een elektronisch apparaat zijn zoals je pc of iphone ed. Toegevoegd na 1 minuut: Majen is natuurlijk maken.

Je slaapkamer moet ten eerste ook echt een slaapkamer zijn. Je bed moet iets zijn waar je alleen op slaapt, niet ook met je PS3 speelt bijvoorbeeld. Als je moeite hebt met in slaap vallen, kan dat aan heel erg veel dingen liggen. Maar ik zal je een paar tips geven, waardoor je weer goed kan slapen. 1. Slaap niet meer dan 8 uurtjes per nacht. Maakt niet uit of het weekend is of niet, gewoon opstaan. Dus jij valt om 12u snachts in slaap, sta dan om 8u in de ochtend weer op. Probeer dit zo goed mogelijk vol te houden, tot je weer goed kab slapen. 2. Probeer geen koffie en cola meer te drinken. Daar zit caffeïne in en dat geeft je erg veel engergie, waardoor je later op de dag nog veel engergie over hebt en dus niet kan slapen. 3. Probeer voor jezelf een ritme te creëeren. Dus sta op een vaste tijd op, eet op vaste tijden. Enz enz enz. 4. Niet meer NA 21:00 eten. Ook niet meer snoepen. Dat geeft je lichaam een signaal dat het tijd wordt om in de rust te gaan. Je zal je een stuk beter voelen en het is ook nog eens goed voor de stoelgang. Als je gaat slapen, dan ga je in rustmodus. Maar als je lichaam nog bezig is met je darmen, is dat geen rust. 5. Als je dan toch niet kan slapen, lees even kort een boek. Maar als dat langer dan 10 minuten gaat duren, sta dan op. Ga even zitten op de bank, laatbje bed een bed zijn. Niet een plaats waar je ook nog andere dingen doet. Behalve sex. Soms helpt het om even iets anders te doen en dan weer terugnnaar bed te gaan. Nou, dit zijn een paar tips die ik kon bedenken en waarvan ik zeker weet dat ze zouden moeten helpen. Helpen ze niet, dan kun je ook naar je huisarts gaan en vragen om Melatonine. Dat is een pil, die helpt de natuurlijke vermoeidheid te stimuleren. Als je dat voelt, naar bed gaan en slapen maar. Sccs.

Misschien ben je gewoon een avondmens, en val je in verhouding eerder in slaap als je wat later naar bed gaat. Heb ik ook, ik slaap 's avond echt niet eerder als ik vroeger opsta

Psychisch nemen we veel beslissingen zonder dat we ons dat bewust zijn. Je ligt in bed en vindt dat het de hoogste tijd is om in te slapen. Je geeft je jezelf het bevel: "En nu ga je eindelijk slapen" Dat is dat het begin van slapeloosheid; op dat moment vecht je namelijk met jezelf. Je kan zelf over het al dan niet inslapen beslissen! "Het is mijn slaap. Als ik niet inslaap betekent dat, dat ik niet inslapen wil." Dat klinkt paradoksaal, omdat je ervan overtuigd bent dat het belangrijk is om gauw te gaan slapen. Hier moeten we onderscheid maken tussen verstandelijke en innerlijk-onbewuste wil. Zegt je verstand je, dat je moet slapen en je slaapt niet, dan is het aannemelijk, dat je onbewuste wil op dat moment sterker is. Want de mens is een wezen dat zelf zijn beslissingen neemt en doet wat hij wil. Omdat het geen zin heeft tegen jezelf te vechten, moet je deze beslissing - niet in willen slapen - eerst voor jezelf kunnen accepteren. De volgende stap is de overweging dat je ook moet kunnen beslissen wél te gaan slapen, daar het kennelijk ook mogelijk was te besluiten niet in te slapen. Om deze innerlijke strijd te vermijden moet je in gedachten buiten jezelf treden. In gedachten ga je dus op de stoel naast je bed zitten en kijk je naar jezelf, zoals je daar ligt. Op dat moment hou je je niet meer bezig met het al dan niet inslapen, maar kun je door de observatie van jezelf helemaal onpartijdig vaststellen of je wel of niet wilt slapen. Dat wil zeggen: of je onbewuste of je bewuste wil de sterkste blijkt. Als je dat klaarspeelt - en iedereen kan dat leren - dan is het mogelijk, dat je opeens in slaap valt. Methodisch samengevat zou het er zo uitzien: [1] "Ik heb besloten niet te gaan slapen. Dat betekent, dat ik niet wil inslapen, omdat de mens nu eenmaal doet wat hij wil." [2]"Ik moet mijn eigen beslissing accepteren, want geen macht ter wereld kan daar iets aan veranderen, tenzij.." [3] ik een nieuwe beslissing neem, die me oplegt wél te gaan slapen." [4]"Ik zal iets aan zelfwaarneming moeten doen om te ontdekken wat ik werkelijk wil: wil ik slapen of wil ik niet slapen?" Als de methode succes heeft is het natuurlijk goed. Heeft ze echter geen succes, dan komt de volgende overweging aan bod: [5]"Kennelijk wil ik niet inslapen!" (Waarom? Daarvoor is meer inzicht in je persoonlijkheid nodig. Zie: encouraging trainingen ) De methode [1-4] is puur verstandelijk en zal niet helpen als het om dieperliggende problemen gaat.

Bronnen:
www.stichtingencouragingtraining.nl

Eerst had ik dat ook, maar ik ben gwn een druk bijtje en daarom vindt ik het wel fijn om even te slapen ook al ben ik niet SUPER moe. Een goed bed en kussen kan ook heel veel uitmaken - sinds mijn nieuwe bed slaap ik echt beter. Je moet niet meteen na de film gaan slapen. Een doe geen oortjes in om muziek te luisteren ofzo. Even rust en ontspannen voor het slapen is het beste. Een glas warme thee drinken. Er bestaat van die zwitserse ''slaap thee'' het helpt echt, als je 1/2 koppen op hebt wordt ik al beetje slaperig. Zorg ervoor dat het donker is in je kamer. Geen lampjes. En zoals al is gezegd, ga ''omdat je echt nog niet kan slapen'' niet computeren even snel bladzijde lezen of iets anders doen. :P Succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100