Ik heb een paar maanden geleden een wratje op mijn vinger laten aanstippen. Maar er zit nog steeds een bultje. Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb het met zo'n koud staafje gedaan dat zo koud is dat er damp vanaf komt, en het doet een beetje pijn. Bij de dokter laten doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

's ochtends ff overheen plassen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een keertje naar de huisarts gaan... soms moet je wel twee of drie keer voor 1 wratje voordat deze helemaal verdwenen is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit probleem ook gehad. Je hebt geluk dat het zomer is.

Gewoon een paardenbloem plukken, het beste is dat je het met de wortel eruit trekt voor meer en beter melk.
Smeer dat melk op je wrat en plak er een pleister op. Doe dit minstens 1x per dag. Het beste is 2x of vaker. Wel met verse paardenbloemmelk!

Na een aantal dagen is het zomaar verdwenen. ;)
En dat zonder pijn.

Bij een waterwrat zit er vaak een gaatje in het midden en lijkt het op een gewoon vleesbultje en is het een beetje doorzichtig, maar het groeit best snel. Als je dit hebt, kun je het beste een sateprikker in jodium dippen en in het gaatje prikken. 1x is genoeg. Daarna elke dag minstens 1x jodium over de wrat en een pleister erop. Het prikken niet te langzaam doen, want je voelt het wel

Bij mij was het snel over en ook erg onverwacht. Dus niet zomaar stoppen na een week!
Dit advies kreeg ik van de dokter. En je moet een (water)wrat NOOIT weg laten snijden ook al zegt je huisarts van wel. Het groeit altijd weer terug en je hebt kans op nog meer wratten!

Bij mij is er 1 waterwrat weg door jodium en heeft het een klein rond littekentje achter gelaten en ik voelde er niks van, op de prik na dan. De andere ging ook weg door jodium en liet ook een klein litteken achter. Na 3 jaar is het een beetje terug gegroeid, maar is gestopt met groeien.

Hopelijk heb je hier wat aan. Uit ervaring weet ik dat aanstippen erg veel pijn doet...

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wrat is een betoverde eeltbult met een eigen ziel. Die van mij wilde maar niet weg, regelmatig heb ik em met zo'n staafje behandeld, ik heb er (tea-tree)olie opgesmeerd en ik heb em wel eens proberen weg te snijden (AU!), maar toen ik de afspraak maakte bij de huisarts om em weg te 'stippen' was ie een dag later weg! Hij viel uit mijn vinger, en liet een gaatje achter. De wrat was bang voor de dokter, en heeft me nooit meer lastig gevallen.
Waar gebeurd!