Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wordt soms 's nachs wakker omdat mijn spier in mijn kuit samentrekt. Wat is dit?

Ik wordt dan wakker door een soort steek in mijn kuit en dan kan ik mijn been ook niet bewegen! wat is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
929
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk kramp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohh dat is pijnlijk dat had ik laats ook op de fiets en het regende na ik kon wel janken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Da's kramp, heel lastig.
Het kan veroorzaakt worden door magnesiumtekort.
Het enige dat op het moment zelf helpt is je kuit strekken door je tenen naar je scheenbeen te bewegen, bijvoorbeeld door je tenen naar je toe te trekken, door iemand anders tegen je voet te laten duwen of door te gaan staan en te strekken.

Toegevoegd na 1 uur:
Je voet op een koude ondergrond zetten helpt ook wel trouwens, en dan even goed rekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Kramp in je kuit gewoon???
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is echt zeer Pijnlijk en helaas kun je er weinig aan doen, ik probeer altijd op te staan en hem strak te rekken. Dan duurt het niet zo lang als normaal!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me kramp in je kuit. Kramp kan ontstaan als je slaapt door slechte doorbloeding en andere factoren. Vraag je huisarts of er wat aan te doen is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk ook, zoals al gezegd is: kramp in een spier.
Wat helpt is overdag veel water drinken: 1 1/2 tot 2 liter per dag. Dat lijkt veel, maar valt mee. In een flesje zit al 1.2 liter en in koffie en thee natuurlijk ook.
Niet 1 dagje, maar altijd.

http://www.leerwiki.nl/Waarom_2_liter_water_per_dag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kramp in je kuitspier
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreselijk pijnlijk is dat, had het deze week nog.

Bij mij is het enige dat werkt, opstaan en langzaam aan m'n voet e.d. bewegen. Vervolgens blijft het bij mij altijd wel 2 dagen gevoelig, maar het scheelt bij mij een hele hoop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook soms ! Niet een goed
antwoord op je vraag natuurlijk , maar bij mij doet het even pijn en
dan gaat het weer over .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms heeft het te maken met groeien vooral bij korte maar snelle groei momenten. Als je jonger bent dan 18 gebeurt het wel vaker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het als ik wakker word,en ik strek mezelf dan krijg ik kramp,voorzichtig opstaan dan trekt het wel weg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding