hoe gaat jeuk van een brandnetel het snelst weg

kijk vanmiddag viel ik in de brandnetels ff met azijn erover gegaan en beetje gekoeld maar nu jeukt het heel erg wat te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Paardenbloem helpt ook vaak daar zit een stofje dat je jeuk verzacht of helemaal weg gaat

Je kan de brandnetelbultjes insmeren met hondsdraf blaadjes. Hondsdraf is een plantje dat ALTIJD in de buurt van de brandnetel groeit. Je kunt daar wat blaadjes vanaf plukken en dat op je bultjes wrijven. Het sap uit deze blaadjes zal de jeuk doen verminderen. Verder kan je ook chemische middeltjes van de apotheek proberen. 'prik weg' of nestosyl of iets dergelijks. Maar sta je midden in de natuur en heb je niets bij je, dan vind je altijd hondsdraf!

Bronnen:
Eigen ervaring

Heb je toevallig een pak ,ouderwetse yoghurt in huis. Dus gewoon die witte. Mager of vol. Smeer je huid daar lichtjes mee in. Het zal de pijn verlichten. Tevens helpt het ook heel goed als je door de zon verbrand bent.

Menthol helpt ook goed tegen de jeuk en dan is mentholgel het makkelijkst om in te wrijven.

Simpel: overheen pissen

Azijn of urine, de 2e werkt beter

Grote weegbree kneuzen en er overheen smeren helpt ook prima, net als hondsdraf.

Hier ben ik bij toeval achter gekomen, nadat ik bij het tuinieren in aanraking kwam met een brandnetel (pijnlijk en veel jeuk!). Ik heb thuis een flesje Tea Tree Spray staan en heb dat over de aangedane huid gespoten. Ik stond er zelf helemaal versteld van, want het was meteen helemaal over! Het werkt perfect!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100