Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe gaat jeuk van een brandnetel het snelst weg

kijk vanmiddag viel ik in de brandnetels ff met azijn erover gegaan en beetje gekoeld maar nu jeukt het heel erg wat te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Paardenbloem helpt ook vaak daar zit een stofje dat je jeuk verzacht of helemaal weg gaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dovennetel helpt het best, deze groeien altijd in de buurt van brandnetels en zien er uit als langwerpige en brede groene bladeren(ong 30cm hoog)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan de brandnetelbultjes insmeren met hondsdraf blaadjes. Hondsdraf is een plantje dat ALTIJD in de buurt van de brandnetel groeit. Je kunt daar wat blaadjes vanaf plukken en dat op je bultjes wrijven. Het sap uit deze blaadjes zal de jeuk doen verminderen.
Verder kan je ook chemische middeltjes van de apotheek proberen. 'prik weg' of nestosyl of iets dergelijks. Maar sta je midden in de natuur en heb je niets bij je, dan vind je altijd hondsdraf!
(Lees meer...)
Steenuiltje
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, werkt feilloos en ze staan meestal wel bij elkaar in de buurt.
Heb je toevallig een pak ,ouderwetse yoghurt in huis.
Dus gewoon die witte.
Mager of vol.
Smeer je huid daar lichtjes mee in.
Het zal de pijn verlichten.
Tevens helpt het ook heel goed als je door de zon verbrand bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Menthol helpt ook goed tegen de jeuk en dan is mentholgel het makkelijkst om in te wrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger smeerden wij er direct na aanraking met de brandnetels urine over heen, maar ik weet niet of het veel later ook nog helpt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel: overheen pissen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Azijn of urine, de 2e werkt beter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grote weegbree kneuzen en er overheen smeren helpt ook prima, net als hondsdraf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier ben ik bij toeval achter gekomen, nadat ik bij het tuinieren in aanraking kwam met een brandnetel (pijnlijk en veel jeuk!). Ik heb thuis een flesje Tea Tree Spray staan en heb dat over de aangedane huid gespoten. Ik stond er zelf helemaal versteld van, want het was meteen helemaal over! Het werkt perfect!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding