Ja, als je spierpijn hebt is het meestal dat je je spieren hebt verrekt of dat je te hard hebt gesport. Maar als je juist spierpijn hebt worden je spieren langer. Dus het maakt helemaal niks uit. Sport ze!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spieren langer???
dus als je dat vaak hebt worden je spieren langer en langer en laaaaanger en zijn ze op een gegeven moment zo lang dat ze niet meer kunnen zorgen voor stevigheid??
en dat maakt niets uit? OMG, ik doe helemaal NIETS meer aan sport!!! :O))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat heb ik is een keer gelezen. Spierpijn is echt niet erg hoor. Ik doe ook niks meer aan sport. Maar ik jog soms.
ja, maar je kan ook een graadje lager sporten.

intensieve inspanning
Om te beginnen hebben alle spieren in het lichaam voedingsstoffen nodig om te kunnen werken. Dit zijn veelal koolhydraten zoals suikers(glucose, fructose ed.). Bij de verbranding van deze stoffen ontstaan energie en andere, niet bruikbare stoffen ofwel afvalstoffen. Een van deze afvalstoffen is melkzuur. Wanneer door een slechte doorbloeding het melkzuur sneller aangemaakt wordt dan het kan worden afgevoerd door het bloed, komt er een ophoping van melkzuur in je spieren. Als het melkzuur dan in aanraking komt met pijnpunten van de zenuwen, gaat er een signaal van je spieren door de zenuwen naar de hersenen en heb je spierpijn. Deze vorm komt vooral voor bij spierpijn bij een intensieve inspanning.
Verlate spierpijn

Er werd vanuit gegaan dat het principe van het melkzuuroverschot ook gold voor de verlate spierpijn, maar bij deze verklaring worden tegenwoordig door onderzoekers vraagtekens gezet. Een andere benadering voor de oorzaak van (verlate) spierpijn is dat bij een zware inspanning die je spieren niet gewend zijn, er kleine scheurtjes ontstaan in je spieren die voor de pijn zorgen. Deze scheurtjes worden door je lichaam herstelt en er wordt nieuw spierweefsel aangemaakt om de belasting de volgende keer beter aan te kunnen. Dit is ook een van de effecten van training.

tips tegen spierpijn en bij spierpijn vind je bij de link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan heel normaal zijn. Als jij goed getrained bentm, en je druk jezelf niet te hard, dan heeft een cooling down genoeg effect om je spieren niet te laten verzuren.

Als je zwar aan het trainen bent en je krijgt geen spierpijn, dan ben je nog niet diep genoeg gegaan. (Om mijn looptrainer te herhalen: Ik hoop dat je morgen pijnlijke kuiten hebt, anders heb je neit het maximum gegeven)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan normaal zijn want als je een goede cool down doet dan worden de afvalstoffen sneller uit je lichaam verwijderd en dus krijg je minder snel spierpijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal als je het goed intensief doet heb je wel spierpijn. Maar na bijvoorbeeld een paar dagen in de week constant te blijven sporten, heb je op ten duur geen spierpijn meer. Meestal na 2 weken ofzo.