Indien pijnstilling met normale pijnstillers in normale hoeveelheden niet meer helpen, of wanneer dit tot te ernstige bijwerkingen leidt, dan zou je een bezoek aan een pijnpoli kunnen overwegen. Daar werken gespecialiseerde anaesthesisten. Bij artrose die pijn veroorzaakt is het mogelijk de gewrichtjes te " denerveren" of te blokkeren. Hierbij wordt, eerst als proef, een lokale pijnstiller ingebracht precies op de plek waar de pijn vermoedelijk vandaan komt. Helpt dat, dan weet de dokter dat hij goed zit. Daarna wordt de aangrenzende zenuw opgewarmd, zodat deze zenuw zijn functie ( pijn doorgeven) verliest. Dit kan maandenlang helpen en soms definitief. De behandeling kan worden herhaald. Van belang is wel te weten dat de artrose de oorzaak is. Dat wordt vaak gemakkelijk aangenomen, maar het verband tussen artrose en pijn in de wervelkolom is lang niet zo duidelijk als iedereen denkt. Van belang is daarom dat er eerst zo nauwkeurig mogelijk wordt bepaald waar de pijn vandaan komt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wens je sterkte toe en ook succes!

Andere antwoorden (2)

Hiervoor gaat u beter ten rade bij uw huisarts, aangezien dit een medisch probleem is. Er kunnen zoveel oorzaken zijn van de pijn dat je het beter laat onderzoeken. Met de term 'slijtage van de tussenwervels in de rug' kan niet direct zomaar een remedie worden bepaald op internet. Dit vereist deskundig onderzoek, om zo andere pijnprikkels uit te sluiten.
Soms resulteert dit in pijnstillende medicatie, revalidatie (indien de pijn voorkomt uit een verkeerde lichaamshouding), operatie en soms ook tot geen behandeling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik raad je aan om een verwijskaart te vragen voor een revalidatie arts, deze weet het beste wat goed voor je is (mijn ervaring na vele jaren tobben). Zelf heb ik bij de pijnpoli vele blokkades gehad helaas mocht dit niet baten ( misschien bij jou wel). Mijn revalidatie arts heeft van alles uitgetest zonder medicatie maar uiteindelijk heb ik nu toch morfinepleisters die de pijn zodanig verlichten dat ik weer een beetje mobiel ben. Ik weet uiteraard niet waar je woont maar ik heb werkelijk een geweldige arts met oneindig veel gedult in het Spaarne ziekenhuis in Hoofddorp. Uiteraard mag je mij een pbtje sturen zodat ik je beter op de hoogte kan stellen. Sterktegroet vlindertje