Hoe haal ik mijn vriendin over te bewegen?

Mijn vriendin begint een beetje mollig te worden, aangezien ze al zo 2jr niet heeft gesport. Ze staat wel ingeschreven bij een fitnessclub, maar gaat ze nooit heen. Ze neemt ook altijd de lift, dus echt beetje lui ook.

Ik zit op Thaiboks, Jujitsu en MMA. Daardoor sport ik dus heel veel per week. Ze wilt ook niet meegaan, want ze vind het een beetje te hard.

Ik hoef niet persee dat ze op een sport gaat, maar zou wel handig zijn als ze af en toe een naar de fitnessschool gaat. En dat ze af en toe eens de wat intensievere weg kiest.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Als ik jou was zou ik dit heel subtiel aanpakken, als je namelijk blijft zeuren dat ze moet gaan sporten omdat ze mollig word dan is de kans groot dat ze daar door heel onzeker word en gaat twijfelen of je haar nog wel leuk, mooi, aantrekkelijk etc. vind. Waarschijnlijk denkt ze dan ook"Vind hij mij dan alleen leuk als ik slank ben? Gaat het dan alleen om mijn uiterlijk?' Misschien kun je voorstellen om samen met haar te gaan sporten, hardlopen of touwtje springen werkt ook erg goed. Ik zou als ik jou was niet zeggen dat je wilt dat ze gaat sporten omdat ze anders te mollig word( ik denk dat dat narigheid gaat opleveren ) Je kunt bijv. als argument geven dat ze zich er fijner door gaat voelen of zo iets dergelijks maar ik zou het woord 'mollig' niet noemen.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus voor je mooie antwoord!!

Andere antwoorden (6)

Misschien een dure oplossing maar misschien als je fit es apparatuur thuis haalt of anders tege je vriendin bljven zeuren of haar eet gedrag aanpassen aan haar bewegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien raakt ze meer gemotiveerd als ze samen met iemand anders naar de fitnessschool kan gaan. Ik weet niet of jij een paar keer mee kan en wil of anders misschien een vriendin van haar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin rustig, ga een eind wandelen, ga lekker fietsen. En als ze dat lekker begint te vinden, kan je beginnen over de sportschool. Ga ook eens kijken of ze yoga of pilatus hebben daar, en ga daar samen heen. Kan natuurlijk zijn dat je vriendin niet van intensieve sporten houdt maar bv wel van yoga. Ze moet weer een uitdaging krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm.. Wat doen jullie van het zomer? Strand vakantie? Ga met haar shoppen voor die leuke bikini. Als ik het goed inschat, komt daar al vrij snel de opmerkling van haar kant: Maar dan moet ik wel wat afvallen! DFat is eht moment om voor te stellen dat jullie samen 2 of 3 keer in de week wat gaan doen; Fietsen, hardlopen, etc.

Daarnaast is het natuurlijk leuk om foto's van 2 jaar geleden te kijken. Als ze echt veel is aangekomen dan is dat het moment waarop het haar op zal vallen.

Uiteraard moet je je ook realiseren.. Het figuur van een 16-jarige raakt iedereen kwijt, tenzij je op zeer zware (ongezonde) dieten gaat leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ze wel mollig? of is dit een perceptie van jouw?
hoelang is ze? hoeveel weegt ze?

Misschien is ze nu, juist precies goed!!

Belangrijker nog, hoe voelt je vriendin zich? zit ze lekker in haar vel, is ze sociaal. enzovoorts enzovoorts

Het gaat om je vriendin he, niet om jou. Haar gevoel is belangrijker dan jouw (misschien wel misplaatste) kijk hierop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima antwoord +1
Door in ieder geval de lat niet te hoog voor haar te leggen. Het gat tussen de takken van sport die jij bedrijft en haar gebrek aan activiteiten, althans, zoals jij het stelt, is erg groot. Voor iemand die 2 jaar niet aan sport gedaan heeft is een paar keer per week een stuk wandelen of fietsen al heel wat.

Het is overigens een misvatting dat je je gewicht vooral met lichaamsbeweging en sport kunt beïnvloeden. Het omgekeerde, slanke mensen doen meer aan lichaamsbeweging omdat ze slank zijn, is eerder waar. Je gewicht beïnvloed je voornamelijk met voeding. Een dagelijkse portie beweging, zoals woon-werkverkeer per fiets, helpt zeker maar overdrijven hoeft niet voor je gezondheid, tenzij je een superconditie nastreeft.