hoi , mensen dit is een vraag voornamelijk voor jongens of mannen , ik be een jongen van 15 jaar en ben nogal klein 1m67 ,ik voel me er niet goed bij

zijn er onder jullie die dit ook meegemaakt hebben en nu een normale lengte hebben ? of hebbe jullie tips om te groeien of advies , alle commentaar is welkom .
alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Hee Mattij!

15 jaar en 1,67 is niks mis mee hoor!
Toen ik 15 jaar was, was ik 1,65 en ik ben nu 19 jaar en ik ben 1.86! ;)
Sommige groeien nou eenmaal sneller dan anderen, maar je bent pas 15 jaar dus je hoeft je echt nog nergens zorgen over te maken!;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik ben 15 en 1.92, dus ik spreek niet echt uit ervaring. Als je ouders allebei ook niet lang zijn zal je zelf ook niet erg lang worden. Anders is er misschien nog hoop voor je. Maar ik zou je er niet te veel druk over maken.

Van veel bewegen ontwikkelt je lijf zich het beste, dus sporten is sowieso goed. En goede voeding werkt ook. Dus niet leven op junkfood.

Elke dag een glas melk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mattij
Sorry dat een vrouw antwoord geeft,
Maar met 15 ben je als jongen nog steeds in de groei.
Meiden beginnen eerder met groeien en eindigen vroeger.
Geen zorgen maken om je groeien, jij wordt tussen de 1.77 en 1.80 minimaal, zeker weten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is gewoon de puberteit, toen ik naar de middelbare school ging was ik nog geen 1.50m. onderhand ben ik 20 jaar en 1.72 nog steeds niet de langste dus! maar ik heb eigenlijk nooit moeite gehad met mijn lengte, dus ik denk dat je hier gewoon overheen "groeit". wist je dat de gemiddelde nederlander 1.73m is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik 11 was was mijn broer van 13 veel, veel, veel kleiner dan mij. Nu is mijn broer 15 en ik 13, en hij haalt me al bijna in.

Ik heb trouwens in een boek gelezen dat meisjes rond hun 12e een groeispurt jongens rond hun 16e.

Maar maak je geen zorgen. Wedde dat jij binnenkort ook aan een groeispurt begint ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip is wel om altijd echt je volle lengte te tonen en borst vooruit en schouders omhoog. Ik ben 14 en 182 maar ik loop een beetje met ingezakte schouders. Als je goed rechtop loopt en borst vooruit dan zie je er ook niet zo heel klein meer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vervelend dat je je bij deze lengte niet goed voelt.
Je lengte hangt af van hoe je leeft, eet, beweegt, maar ook van je DNA. De lengte van je ouders hebben dus ook invloed over hoe lang je wordt als je uitgegroeid bent.
Ik heb net even op internet gekeken hoe lang je (ongeveer) kunt worden (op http://www.dievanmij.nl/gezondheid/zorg-medicijnen/Rekenhulp-hoe-lang-wordt-mijn-kind.html), met als uitkomst 1.74 meter lang. Dit is natuurlijk ten opzichte van het gemiddelde. Op de site staat ook de link 'Hier bereken je hoe lang je kind wordt aan de hand van de lengte van de ouders', misschien kun je daar even kijken.

Uit onderzoek is gebleken dat een gemiddelde 15-jarige jongen 174,4 meter lang is, en daar zit je niet eens zo gek veel onder! Misschien groei je de komende jaren nog wat harder door, en is het verschil tussen jou lengte en de lengte van jongens uit je omgeving iets minder, dat is afwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de ene jongen zit eerder in de groeifase dan een andere.
ik ben dan wel een meisje maar dat staat in ons biologieboek. het kan zijn dat sommige hun groeispurt pas op 18jarige leeftijd krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn broer is 1,59 meter en mijn andere broer was 15 en 1,63 en die is nu 19 en 1,89

en bij de meeste jongens krijgen meestal als ze 16,17 zijn een groeispurt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik (nu bijna 16) was afgelopen zomer (20 juli om precies te zijn) 1.65, een tijdje later begon ik als een malle te groeien. Ik ben nu ong 1.77 niks om je druk over te maken dus.