Oorbellen, zie vraag

ik heb vandaag oorbellen genomen, (gaatjes laten prikken)ik moet ze 3 keer per dag reinigen en 2 keer 180 graden draaien, kan het zo zijn dat als ik het kroontje aan de achterkant draai, dat dan alleen het kroontje draait en niet de oorbel??i heb het geprobeerd maar ik kan het niet zo goed in schatten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Zelf heb ik mijn gaatjes ongeveer 10 weken geleden laten schieten, en mocht ik ze dus 4 weken geleden eruit halen.
De juwelier zei tegen mij dat ik af en toe moest draaien en goed druppelen met sterilon. Ik keek toen op internet, en eigenlijk waren de meningen over of je wel of niet moet draaien, verschillend. De één vindt dat je niet moet draaien omdat je huid toch niet aan de oorbel vast kan groeien, en de ander zei van wel.

Toch heb ik iedere dag af en toe aan mijn oorbellen gedraaid. Net zoals jij zegt, reinigde ik ze 2 keer per dag, 's ochtends en 's avonds.
Als je draait, draait het kroontje ook mee, die zit namlijk stevig vast aan het 'prikkertje'.
Nog 1 tip: als je je oorbellen er over zes weken uit haalt, draag dan nog geen zware oorbellen en zorg dat je 's nachts gewoon weer je zweerknopjes in hebt, want wie weet groeien ze weer dicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel blij dat ik zo'n antwoord krijg. ik draai dus aan het kroontje omdat ik van die ronde knopje aan de voorkant heb, die je niet vast kunt pakken, ik heb een klein stukje plakband op de voorkant gedaan en toen achteraan gedraaid, de voorkant draait mee.
volgens mij gaat het goed komen

Andere antwoorden (6)

NIET DOEN !!! niet reinigen, niet draaien. Als je onder douche staat, kan je keertje vluchtig met water afnemen maar verder niets. Wat jij omschrijft was "vroeguh" de manier, maar dat werkte niet. Je gaat blijft daardoor onnodig lang open (de randen dus)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je moet echt de voorkant beetpakken en draaien, zodat je zeker weet dat het pennetje in je oor ook draait. Want het gaat er om dat dat niet vast komt te zitten.

Als je alleen de achterkant draait, dan kan het zijn dat je oorknopje niet meedraait, dat heeft dus geen zin.
12 jaar geleden
Het eerste antwoord dat je kreeg was NIET reinigen. Dat deed ik ook en ik heb een fikse ontsteking aan mijn oor gekregen.

Gewoon schoonmaken en draaien aan de voorkant, niet de achterkant. En sterilon gebruiken. Aan de voorkant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad wel reinigen.
Ik deed 's ochtends en 's avonds sterilon bij de gaatjes en draaide aan de voorkant.
Het schijnt dat je dat 6 weken lang moet doen, maar bij mij duurde het langer.
Dus ik zou blijven schoonmaken tot je het idee hebt dat de gaatjes geen wondjes meer zijn.
Anders kunnen ze alsnog gaan ontsteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ze reinigt dan moet je met je handen aan je oorbel zitten, die bacteriën veroorzaken een ontsteking als je pech hebt. Als je eraan draait maak je ook weer steeds de wond open. Sterilon droogt uit dus is eigenlijk niet goed om erop te doen. Advies is gewoon laten zitten en zoals iemand anders al zei, even snel onder de douche en verder niet aankomen. En al zeker niet de oorbellen uit je oor halen :) Dat doet gruwelijk pijn als je ze weer terug wil proppen, omdat de schietoorbellen dikkere pootjes hebben dan een gewone oorbel en het gaatje niet heel is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb 5 Piercings trouwens... Mijn oorrand heb ik 6 maanden niet van kunnen slapen op mijn rechterzijde. Echt heel handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij kunnen dat hier ook niet inschatten.
Wij zien toch niks?

Je bent pas 14.
Laat even je moeder kijken of het goed gaat.
Of een andere ouder.
Of een vriendin.
Of een tante.

Wij kunnen dat hier toch ook niet inschatten?