Is er iemand die bekent is met het medicijn OxyContin 40mg ?

Sinds ik een ongeluk heb gehad en diverse operaties achter de rug heb,zit ik constant met pijn,heb de pijnpolie gehad,die konden niks meer voor mij doen,ik ben gestart met OxyContin 10 mg 2 daags 1 nu zit ik op 40 mg 3 maal daags 1,soms slik ik meer,maar als ik zo doorga zit straks op 100mg,want ze helpen mij niet,terwijl het toch een mofine tablet is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan dat soort vragen beter niet hier zetten, aangezien de kans klein is dat er (veel) mensen op af komen die het middel gebruiken.

Kijk eens bij www.meldpuntmedicijnen.nl, daar staan veel ervaringen over medicijnen. Onthoud daarbij wel; als mensen een negatieve ervaring hebben, zijn ze veel eerder geneigd om een site op te zoeken om hun ervaringen te delen dan bij een positieve ervaring.

Tevens kan je op een forum kijken die gaat over pijn, (zie hieronder), daar kan je gerichter zoeken en zijn meer mensen in een vergelijkbare situatie.

Succes!

Toegevoegd na 2 uur:
Edit: de eerste link werkt niet, dat moet zijn:
www.meldpuntmedicijnen.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
je eerste link werkt niet, omdat er een komma achter staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje, heb het aangepast

Andere antwoorden (4)

Het is geen morfine maar een aftreksel daarvan.. maar dat wil niet zeggen dat je er niet voorzichtig mee moet zijn.. ik heb het maanden geslikt en was er echt niet blij mee.. en inderdaad: heel veel deed het niet...
Ik had de meeste baat bij Tramadol maar of je dat al kent en mag slikken van je arts?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je er al aan gedacht om een alternatieve arts te bezoeken? Die kunnen vaak best veel betekenen als het om chronische pijn gaat. Denk aan acupunctuur of acupressuur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dit medicijn ook lang geslikt. Bij mij werkte het goed, en ben op een gegeven moment gewoon van de een op andere dag ermee gestopt. Hoewel het volgens sommigen verslavend werkt en langzaam afgebouwd zou moeten worden. Maar het belangrijkste is denk ik dat de oorzaak van de pijnklachten verholpen worden als dit mogelijk is. Pijnstillers zijn immers bedoeld om de pijn te verzachten en niet om te genezen.Anders zou ik toch een ander middel vragen (bv. tramadol). Of een second opinion vragen maar zeker niet zo mee door blijven lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OOOH! Je zit echt op een dosering voor terminale patiënten! Dit is echt te hoog... Je lichaam is aan het wennen aan de medicijnen -gewenning- en zal steeds meer nodig hebben om de pijn weg te nemen maar dit kan al bijna niet meer hoger als ik de dosering zo eens zie. Vraagje; heb je niet ontzettend veel last van bijwerkingen, verstoppingen, sufheid, wazig zien, jeuk etc? Heeft een arts deze dosering voorgeschreven? Dan zou ik hem of haar eens bezoeken, kijk maar eens op de onderstaande site. Ik vind het niet normaal in ieder geval, misschien kun je tramadol proberen want oxiContin is voor mensen die kanker hebben! Voor je het weet ben je eraan verslaafd!

Toegevoegd na 35 seconden:
In ieder geval wens ik je veel sterkte met de pijn en het vinden naar een juist medicijn...