waarom wordt iemand die dom is soms met een aap vergeleken? Apen zijn toch best slim?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat is een uitspraak uit de oude tijd, net als zoveel uitspraken en gezegdes. Toen werd gedacht dat die beesten dom waren omdat ze zich oa grappig/dom gedroegen. Veel uitspraken van vroeger worden nog steeds zonder nadenken gebruikt. Niks mis mee, omdat iedereen snapt wat je bedoelt. Maar het zorgt er wel voor dat uitspraken vaak, als je er over nadenkt, nooit of niet meer kloppen of geklopt hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de intelligentie van apen vergelijkt met die van mensen, komen apen toch beduidend lager uit.
"Dom" is dus relatief ten opzichte van mensen. Vergeleken met andere diersoorten zijn ze weer relatief slim.
bamibal
12 jaar geleden
Is net zoiets als een dove kwartel :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of blinde vink;-)