Hoe kun je meer gaan eten en toch op gewicht blijven?

Omdat ik vind dat ik een aantal kilo's moet afvallen, heb ik een aantal weken om de dag minder gegeten. Dit deed ik door: 's ochtends één schaaltje yoghurt met heel weinig suiker, tussendoor een stuk fruit, tussen de middag één activatoetje of een schaaltje yoghurt, 's middags tussendoor weer een stuk fruit, 's avonds eten wat de pot schaft (warm), en 's avonds weer een stuk fruit tussendoor. De volgende dag at ik weer normaal met brood etc. Hoe kan ik nu proberen om toch langzaam iets meer te gaan eten ZONDER aan te komen en dus op gewicht te blijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou zeggen; laat de suiker bij de yoghurt achterwege en eet maar één of twee stukken fruit per dag en niet meer want dat zijn ook suikers. Veel bewegen en op vaste tijden van de dag eten.
Als ik wat af wil vallen zien mijn dagen er voor een maand of drie als volgt uit:
Ontbijt: bakje cruslie met halfvolle yoghurt (geen suiker of toegevoegd fruit).
Half één lunch: meergranenkrekker met hutekase, plakje tomaat, komkommer en bieslook. Tweede krekker met filet americain. (of kipfilet, sandwichspread, mager beleg).
Vier uur cup à soup.
Avondeten gewoon wat de pot schaft, maar geen grote hoeveelheden.
's Avonds een appel of wortel of stuk komkommer. Geen koekjes o.i.d.
Drink een liter water, thee en wat sap. Geen frisdrank, volle melk, etc.
Voor tussendoortjes kan je altijd cherrytomaatjes, wortelen of Special K zakjes eten.

Heb je hier wat aan denk je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Meer gaan bewegen en vaker kleinere porties nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon blijven eten. Maar ook voldoende bewegen.

Dus naarmate je eet, moet je ook in beweging blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut beweging, minder eten moet je juist niet doen!!...maar daar zijn de meningen over verdeeld
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het een idee om ( Wat je eet ) Te verdelen over 3 a 4 keer op een dag ,

Bijv,
S Ochtends 10 uur
S Middags 2 uur ,
Smiddags / Savonds waneer je Noormaal gesproken ook gaat eten,
Savonds om 9 uur ( Indien je niet eerder dan 11 uur naar bed gaat )

Verder zal ik misschien toch wat buig en strek oefeningen doen, Hiervoor hoef je niet naar een sportschool Elke ochtend op nederland 1 krijg je op televisie uitleg wat je moet doen ( Ik persoonlijk doe ook altijd mee ;) )

Verder licht het er net aan hoe oud je/u bent,
Misschien als je je erg zorgen om maakt even naar de dokter gaan, Die helpt je met alle vragen en of problemen

Robert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt flink gaan sporten erbij. Daarvan ga je je ook veel beter door voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste groenten bevatten erg weinig calorieën, hiervan kan je dus veel eten zonder dat het veel invloed heeft op je gewicht. Daarnaast bevatten ze ook nog gezonde stoffen als vitaminen.
Alleen groenten met veel koolhydraten moet je enigszins met mate eten (ik geloof dat dit geldt voor oa. mais en erwten), maar de meeste mag je bijna 'onbeperkt' eten.

Dus je kan lekker genieten van een bord groente of salade tussendoor, of lekker groente op je brood eten ipv ander beleg. En bij je avondeten lekker extra veel groente opscheppen.