ik heb kloppingen in mijn borstholte, wat is dit?

hallo,
sinds gisteravond voel ik in mijn borstholte, onder mijn hart kloppingen. soms zijn ze weg, soms komen ze weer een hele poos. soms snel en soms langzaam. ik kan het niet goed voelen, het komt meer van de binnenkant. het ligt niet aan mijn ademhaling. het voelt niet als mijn hart, want de kloppingen zijn daar soms te snel voor en ze zijn onder mijn hart, in het midden.

weet iemand wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.7K
Reddie
10 jaar geleden
Als je zeker weet dat het je hart niet is (pols voelen, zie CaatPeeters), dan zijn het waarschijnlijk onwillekeurige samentrekkingen van de tussenribspiertjes. Een soort tics die je ook wel op ander plaatsen kunt hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@reddie oke, kan ik hier misschien wat aan doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartkloppingen of druk op de borst zijn ook typische symptomen van angsten of stress.

Antwoorden (1)

Het zou een tussenribspier kunnen zijn. Deze kunnen net zo trillen als oogleden bij vermoeidheid. Elke skeletspier kan dit. Het zou dus ook een andere spier kunnen zijn, maar dat kun je zelf het beste voelen. Meestal is het de volgende dag weer weg. ALS het een tussenribspier is, dan is de oorzaak meestal het volgende: zie de laatste man op het bijgevoegde plaatje.

Rechterop zitten doet in dat geval wonderen.