is dit slecht?

Ik poets mijn tanden 4x per dag is dit slecht voor mijn tanden? Ik gebruik ook 2x mondwater per dag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Kimath
12 jaar geleden
Waarom zo vaak? Nergens voor nodig.

Antwoorden (8)

Als je te hard poetst of tandpasta gebruikt met veel schuurmiddel wel, dan poets je het glazuur weg en dan zijn je tanden minder beschermt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet te hard drukt en geen whitening tandpasta gebruikt moet sat niet erg zijn, anders slijt je wel je glazuur af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan. Je moet opletten met je tanden poetsen net nadat je iets hebt gegeten, dat wrijf je de schadelijke zuren alleenmaar meer in het glazuur je ja tanden. Wacht liever een half uurtje. Dan kan dit bijna geen kwaad, als je maar oplet dat het geen obsessie wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, best wel. Het glazuur krijgt geen kans om te herstellen en wordt weggepoetst. Je kunt wel eerst je mond spoelen met gewoon water, zodat het glazuur kan naturaliseren. En dan pas een half uur later poetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee keer per dag grondig poetsen is beter dan 4x per dag. Zeker als je vlak na de maaltijd poetst kan dat slijtage aan je glazuur opleveren.

Wacht minimaal een uur met tandenpoetsen als je net gegeten hebt. Spoel na het eten en drinken van zuren (fruit, salades, vruchtendrank, koolzuurhoudende drankjes enz.) je mond goed met water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een slechte poetstechniek, teveel kracht zetten op de tandenborstel bij het poetsen en te lang poetsen beschadigt het tandglazuur en kan leiden tot tandvleesaandoeningen en tandbederf.
Volgens Peter Heasman, een paradontologie professor aan de universitaire tandheelkundige school van Newcastle, is tweemaal per dag twee minuten poetsen met een druk van 150 gram, het equivalent van het vasthouden van een sinaasappel, ideaal. "Je moet niet schrobben of olympische krachten aan de dag leggen wanneer je je tanden poetst", zegt Heasman op basis van vrijwilligersonderzoek.

"Mensen die hun gebit langer en harder poetsen, krijgen hun tanden niet schoner, integendeel ze riskeren ze onherstelbare schade toe te brengen."

http://www.hbvl.be/Archief/guid/teveel-poetsen-is-slecht-voor-je-tanden.aspx?artikel=c894203c-4d43-44f8-b544-2177d7cf0a03
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
normaal is het 3 keer per dag , ochtend , middag en avond , op den duur is het zeker slecht voor je glazuur op je tanden , van mondwater is het bekend dat zoiezo slecht is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik Miswak (tandpasta)

Miswak bevat natuurlijk fluoride en reinigt de tanden. Miswak gebruiken is het naleven van de soennah van de profeet. Miswak wordt door moslimartsen aanbevolen omdat het antiseptisch (bacteriedodend) is.
Door Miswak gebruik wordt slijm makkelijker opgehoest.
Miswak voorkomt pijn aan de tandvlees en stopt de reuk in de mond.
Miswak versterkt en voorkomt uitdroging van het tandvlees.
Miswak versterkt de hoofdspieren en oogspieren.
Miswak vergemakkelijkt de spijsvertering.
Volgens geleerden bevat Miswak genezing voor 17 kwalen.

Sommige wetenschappers beweren dat synthetisch fluoride dat in tandpasta,thee,koffie en eten zit,schadelijk kan zijn voor de tandglazuur en vlekken op de tanden kan veroorzaken. In sommige landen waar fluoride in drinkwater is gemengd, is na een onderzoek aangetoond dat het zelfs de botten kan aantasten.Het is dus heel belangrijk om de juiste doses van fluoride te mengen.

Uit een onderzoek is gebleken dat kleine kinderen tussen de 2 en 6 jaar een derde deel van de tandpasta op hun borstel doorslikken.Dit vermeerdert de fluoropslag in het bloedplasma.Als we bedenken dat er 7 milligram fluoride in een tube van 75 gram tandpasta zit, dan stijgt de aanbevolen percentage fluoride van 0,1% naar 0,5%,waardoor de doses giftig wordt. In sommige landen is het verboden om fluoride nog langer aan het drinkwater toe te mengen.In Engeland en Amerika probeert men door middel van verschillende campagnes stop te zetten. Het wordt nu duidelijker waarom de moslimartsen Miswak aanbevelen in plaats van tandpasta. Want in de Miswak zit natuurlijke fluoride en het bevat de juiste hoeveelheid doses fluoride.

Succes