Zijn er hormoon pillen o.i.d. voor de man? (Snellere ontwikkeling?)

Kan je als man je ontwikkelingsprocess versnellen zoals bijvoorbeeld hormoon pillen bij vrouwen? Ik ben nu 19 jaar, heb geen baardgroei en lichteijke beharing op andere plaatsen. Word geschat op 15, 16 jaar wat heeel irritant is. Wil er gewoon graag wat ouder uitzien en niet zo jong geschat worden.

Ik hoor graag jullie reacties!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Scheelt je scheren, veel mannen hebben daar een hekel aan.

Antwoorden (2)

Komt vanzelf! Over 10 jaar ben je blij dat je jonger lijkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt met hormonen zeker weten een heleboel veranderen aan je lichaam. Hierover kun je prima eens met je huisarts gaan praten. Maar die zal waarschijnlijk hetzelfde zeggen als ik: want of je het ook echt wilt is een tweede; hormonen brengen de stofwisseling van streek en veroorzaken verschillende soorten groei die niet lichaamseigen zijn, en verkloten allerlei delicate balansen die je lichaam zelf kan regelen (ervan uitgaande dat je verder gezond bent). Je kunt natuurlijk op twee vingers natellen dat dat niet gezond kan zijn.

Sommige mannen hebben nou eenmaal weinig minder haargroei qua secundaire geslachtskenmerken. En punt één neemt het meestal na verloop van tijd toch wel toe, en punt twee ben je inderdaad, zoals de vorige beantwoorden ook al zei, over een paar jaar de rest van je leven blij als je er wat jonger en strakker uitziet.