Hoe kom je van angst voor geesten af

Ik heb laatst de film grudge gekeken en ik durf nauwelijks meer goed te slapen en ik geloof in geesten. plus mn vriendin is Indonesisch zij kent zo een indonesische geest die volgens haar moeder en de familie leden die ik van haar ken egt bestaat je kan het zelf opzoeken op internet en er zijn forums en plaatjes van mensen die die geest hebben gezien.het engste is de geest van grudge lijkt op die Indoniche geest. hoe kom ik nu van mn angst af

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Angst ontstaat voornamelijk omdat je jezelf bang maakt.
Bij ieder geluid wat je hoort schrik je of wordt je bang doordat je jezelf enge dingen aanpraat.

Dit moet je écht van je afzetten en de beste manier om dat te doen is jezelf geruststellen.
Praat jezelf positieve dingen aan en probeer ieder 'eng' geluid wat je hoort een plaats te geven.
Is het de trap, of de vloer, de CV? etc.

Iedereen heeft een negatief beeld bij geesten, maar dit hoeft niet. Je geeft aan dat je in geesten gelooft, dus geloof je ook in geesten die alleen contact zoeken en geen andere dingen van je willen.

Kortom: probeer positief te blijven en blijf jezelf geruststellen, anders wordt je banger en banger ;)
En hier kun je wat aan doen!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In ieder geval geen films meer kijken met geesten erin, als je het na zoveel dagen nog hebt, dan kan je ook groepscoaching doen, dat hoeft maar 2 dagen en dat is dan bij de meeste mensen al helemaal over. Dan laten ze je aan andere dingen denken, door een gezellige en persoonlijke sfeer te maken. En zo van je fobie af te komen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste is "de Grudge" een verzonnen geest. Die bestaat dus niet en zal je nooit tegenkomen, niet nu, niet vroeger, nooit dus.

Wat je eraan kan doen:
Zoals ik al zei, het is een verzonnen geest, dus de film heeft behoorlijk impact gehad. Je kan nu zeggen dat de "de Grudge" een erg enge en goeie film is. Wellicht kan je het anderen aanraden (klinkt raar, maar werkt wel) deze film te kijken, zonder of juist met erbij te zeggen dat ie voor jou behoorlijk eng was.

Kortom: gewoon erover praten, werkt het beste.

Voorlopig niks op zoeken op internet van de Grudge: geen sites, filmpje, plaatjes niks en dan kom je er er heus wel overheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel jonge mensen houden lang angst van de film De Grudge. De film speelt in op heel herkenbare angsten. Angst dat iemand onder je bed zit of angst dat iemand je in je slaap gek maakt of angst voor spiegels. Ik vind het rot voor je. Je zou misschien lekkerder slapen als je een tijdje niet alleen hoefde te slapen, en met het licht aan. Radio kan ook helpen, met name een programma waar ze. lekker aan het babbelen zijn. Zoek dingen die je blij maken, zoek meteen vrolijke afleiding als je gaat liggen denken aan die enge Grudge geest. Ga zingen, zet de radio aan, praat tegen iemand, kijk een vrolijk tv programma als dat kan. Enne, kijk geen griezelfilms meer. Dit is de prijs die je steeds weer betaald voor die negatieve films.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn boze geesten en goeie geesten, goeie geesten beschermen je en geesten kan je niet zomaar zien, kijk vanaf nu geen enge meer films meer maar leuke films anders ga je weer aan enge dingen denken, en als je veel vrije tijd hebt, doe leuke dingen zoals je favoriete taal leren, joggen, bijbaantje etc zodat je geen tijd meer overhebt om rare dingen te denken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook bang van geesten.
Maar ik bekijk het altijd zo.
Er bestaan geesten.
Maar de geesten die ik in gedachten heb zijn niet die zoals in films. Ik bekijk hun als vriendelijke geesten ze zouden toch niemand kwaad doen.
oftewel zijn het geesten die een slecht leven hebben gehad of zo. Maar die zullen denk ik toch niet veel slechts doen.
Als je aan geesten denkt denk dan.
Ooit waren het toch ook mensen.
Zij weten hoe het voelt om bang te zijn dus bang zullen ze mij niet maken en ze zullen mij niks doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle geesten waren vroeger mensen en er bestaan ook mensen die niet weten hoe het voelt maar geloof er gewoon niet in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is misschien wel zo maar denk het toch maar misschien helpt het?
Denk aan iets anders, lees voortaan vrolijke boeken en kijk naar vrolijke films.
En als je u zelf er in doet geloven dat ze niet bestaan kan het ook helpen.
Neem mischien een geluksbrenger met je mee op elke plek en praat er met verschillende mensen over.
Zet in je kamer vrolijke leuren overal en slaap met je licht aan.
Vraag aan iemand die ook in je huis woont om het dan wanneer je in slaap valt uit te doen.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.