wie kan mij helpen of advies geven

ik loop al heeel lang met het idee dat er iets in mijn jonge jeugd is gebeurd door mijn vader waarvan ik de herinneringen niet meer heb of weg heb gestopt.
nu zijn der een aantal dingen die bij mij naar boven komen die me er toe aan het denken zetten.
ik kan me nog heeel goed herinneren dat ik een jaar of 4 a 5 jaar was en ik op de bank een sexfilm heb gekeken met me vader ik zat naast hem die beelden heb ik duidelijk en weet weet verder niet wat er daarna is gebeurd. ik heb dat verder weggestopt en nooit over gepraat met niemand.
ik een paar keer de beelden tijdens geslachtsgemeenschap heb gehad dat niet me vriend boven me zat maar me vader en niet alleen het beeld maar ook het gevoel.
ik heel extreem bang was vroeger al voor mannen en al helemaal voor me vader ik voelde me niet veilig bij hem wel bij mijn moeder.
ik heb dit alles want er is eigenlijk nog meer verteld aan mijn moeder maar ik weet niet hoe ik hulp moet vragen voor dit.
ik ben al eens eerder naar de huisarts geweest en het verteld die praatte er gewoon over heen en deed net of ik het nooit verteld had zelfde als bij het GGZ bij een psycheloog toen der tijd die zei dat ik dat maar beter los kon laten want de uitslag zou ik niet aankunnen.
ik wil juist weten wat de uitslag is en ik wil juist het eindelijk los kunnen laten maar zonder uitslag kan ik het niet loslaten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (8)

Vertel dit aan je moeder, en met haar advies moet je naar je vader gaan en met zekerheid dit vertellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het gewoon doen, en het zo vertellen dat hij zich gaat schamen voor zijn foute daden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, daar heb je wel gelijk in, vraag mensen om je heen dan hulp?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, jammer, er moet wel een oplossing zijn denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stap nog een keer naar je huisarts of een andere huisarts. zeg dat je hulp wil hierbij omdat je er last van hebt.
deze kan je een verwijsbrief geven waarmee je hulp krijgt. als je duidelijk weet hoe en wat er is gebeurd kan je dit je vader altijd nog onder zijn neus schuiven, en vind je dit te eng schrijf dan een ongezouten brief aan hem.
nu weet je alleen stukjes en die komen naar hem toe niet duidelijk genoeg over (je moet je statement ermee kunnen maken)
Je zult bij je huisarts erop moeten aandringen dat je hulp nodig hebt en dat je wil worden doorverwezen naar een gespecialiseerde hulpverlener.
ronron1212
12 jaar geleden
Hiervoor zou U eens met een vertrouwenspersoon moeten proberen- hoe moeilijk ook- te gaan praten. Op de volgende zeer betrouwbare website staan diverse manieren om in contact te komen,waaronder telefonisch.

http://www.korrelatie.nl/

Hier worden diverse zaken behandeld en niemand zal ook maar ergens raar van opkijken.

Sterkte en groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk, dat je toch via je huisarts een doorverwijzing moet vragen naar een GOEDE psycholoog.
Met de nadruk op goede, want ik vind het echt heeeel raar, dat die psycholoog je toen dit advies heeft gegeven.
Ik hoop voor je, dat je moeder 100% achter je staat.
Ben het met je eens: om los te kunnen laten heb je deskundige hulp nodig.
Heeeeeeel veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je onzekerheid en las elders, dat je hulp gaat zoeken bij een hypnotherapeut.
Ik wens je alle sterkte en succes en hoop op een goeie afloop voor je!
Lief meisjuh,

Waarom wil jij een uitslag? Om te weten of het echt zeker zo is? En als je het niet zeker weet....wat wil je dan loslaten?

Je kan hiermee nogmaals naar de huisarts en vertel je arts over de beelden die steeds door je hoofd spoken en dat je ervanaf wilt. Dat je je onzeker voelt over je jeugd en dat je dit graag met een psycholoog wilt bespreken. Mocht een psycholoog je niet serieus nemen kan je altijd nog een brief met je ongenoegen over die therapeut naar de directie van GGZ schrijven.

Maar als je zelf al niet met zekerheid weet of die beelden ook echt gebeurd zijn (je zegt zelf al dat je het waarschijnlijk diep weggestopt hebt vroeger...en hoe komen ze ineens zonder reden boven?), hoe weet jij dan zeker dat die therapeut jou niet geloofd of serieus neemt.

Misschien is het ook niet echt gebeurd en dat zou alleen maar fijn zijn toch? Als blijkt dat je vader je nooit seksueel heeft benaderd? Misschien heb jij ergens anders angsten om en gaat je gedachten met je op de loop!

Hoe dan ook...eerst naar de huisarts!

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vreselijk voor je.
Je bent 27 jaar.
Het belangrijkste is nu dat jij zelf leert accepteren en verwerken wat je mogelijk is overkomen in je jeugd.
Hoe langer je ermee door blijft lopen, hoe meer last je er van zult houden in de toekomst.
Bovendien zal je sterker in je schoenen staan, wanneer je weet waar je mee te dealen hebt en hoe je daar mee om kunt gaan.

Ik raad je aan om daarvoor een goede hypnotherapeut te zoeken. Een hypnotherapeut is niet eng of raar of griezelig, maar kan jou helpen te doorzien wat er werkelijk heeft plaatsgevonden tussen jou en je vader.

En wanneer je, door dit proces, meer duidelijkheid hebt gevonden, kun je vanuit die rust en zekerheid je vader confronteren met wat hij jou heeft aangedaan.
Dat kun je dan doen, omdat je dan sterker in je schoenen staat, minder angstig zult zijn en meer zelfvertrouwen en zekerheid zult hebben opgebouwd.

Blijf er niet mee rondlopen!
Vertrouw in jezelf en neem de touwtjes in handen, want dat ben je waard en verdien je!

Heel veel sterkte.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog even dit: Laat je niet verwijzen via GGZ of huisarts, maar ga ZELF op zoek naar een goede hypnotherapeut.
En neem ook geen genoegen met de eerste de beste, als die persoon niet goed voelt voor jou!
Zoek door totdat je een hypnotherapeut ontmoet waarbij je voelt dat het goed zit en klikt.
Daar kan geen GGZ of huisarts je bij helpen, dat moet je zelf doen.
Natuurlijk kost het een paar centen maar meid, het is het waard geloof me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg graag gedaan, ik wens je het beste.
En nog even dit: Het gaat hier om JOU he! Niet om je familie of wie dan ook!
Al zou je hele familie er tegen zijn dat je dit gaat uitzoeken, JIJ moet er nog een leven mee voort!
Er wordt zoveel geleden om wille van het bewaren van 'de lieve vrede' en 'wat zullen de buren er wel niet van denken'.
Ga voor jezelf, voor JOUW leven en JOUW geluk meid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Meisjuh, al hoop ik voor jouw dat je problemen heel snel zijn opgelost hoe dan ook en vind ik dit antwoord heel erg goed een plus, maar kijk idd wel uit met hypnotherapeuten e.d., ook psychotherapeuten, tegenwoordig komen ze ook nogal eens in het nieuws, laat je niet door de eerste de beste meteen onder hypnose brengen maar leer zo iemand eerst kennen en laat je moeder weten naar wie en waar je naartoe gaat en kies er eentje waar je je goed bij voelt inderdaad! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dubossies:
hypnotherapie is niks zweverigs, raars of engs! Hypnotherapeuten zijn goed opgeleide mensen die uitstekend weten wat ze doen!
Je laat je niet 'door de eerste de beste onder hypnose brengen', da's echt onzin!
Sterker nog: Tijdens hypnotherapie ga je niet in hypnose zoals jij dat kennelijk denkt te weten!
Je blijft er voortdurend zelf bij, en kan stoppen wanneer jij dat zelf wil. Een hypnotherapeut gaat samen met jou onderzoeken waar de pijnpunten uit je verleden liggen.
Ik wil niet lullig doen maar....praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt. En dan nog iets: 'Laat je moeder weten naar wie en waar je naartoegaat'???
We hebben het hier over een volwassen vrouw van 27! Sterker nog: Laat die moeder er lekker buiten, die had 20 jaar geleden moeten handelen, nu niet meer!
Ik denk dat het alleen maar schadelijk voor deze vrouw zal zijn, wanneer haar moeder zich er nu in gaat mengen en meegaat naar wat voor therapeut dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Skusme, voor je mij veroordeeld te praten over dingen waar ik niets vanaf weet kun je misschien even een site lezen van hypnotherapeuten...
http://www.janniks.nl/ en zie daar zelf waar het woord HYPNO therapeut vandaan komt. Iemand mag dan 27 zijn maar ook dan ben je kwetsbaar als je je bij een (vreemde hypnotherapeut/hypnotiseur) laat behandelen dmv hypnose. Oordeel niet meteen over moeders in een geval als deze.
Ten eerste is er nog helemaal niets zeker over seksueel misbruik...dat is juist wat zij wil uitzoeken, en ten tweede is het bij dat soort gevallen heus niet altijd dat de vader dat doet waar de moeder bij is of de moeder verteld haar dochter seksueel te misbruiken..... Misschien voor jou een optie je in dergelijke dingen eens meer te verdiepen alvorens mensen als ik meteen betweters te noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meid, je weet niet tegen wie je het hebt.
Dat kun je ook niet weten.
Laat me volstaan met de woorden 'been there, done that'.
En verder, even goeie vrienden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@skusme
met een reactie als "meid' (vrouw noem je dat, iemand van 37) je weet niet tegen wie je het hebt, dat kun je ook niet weten.'' getuigt van een behoorlijk zelfbeeld.
mij maakt het namelijk geen bal uit wie je bent, maar vind de manier waarop behoorlijk neerbuigend. ik reageer omdat ik het oordeel over de moeder ook erg hard vond want......
als je iets verder had gelezen had je kunnen zien dat de moeder 100% achter de vraagsteller gaat (steun en begrip dus) zoals je zelf al zegt is de vraagsteller een volwassen vrouw van 27 jaar.
ik neem dus aan dat ze zelf heel goed uit kan maken wie wel of niet schadelijk voor haar kunnen zijn. en welke rol haar familie en/of vrienden hierin kunnen spelen. en dan nog iets (ik pas me aan, zie je?) jij of welk ander dan ook kunnen #NIET# voor iemand bepalen wat goed is voor een ander. als je een reactie van een ander niet snapt kan je hiernaar vragen. je bent de oudste dus laat zien hoe het hoort, dan hoef je niet zo fel in de verdediging te schieten en zo neerbuigend over te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Eucalipje, lief van je. @Skumsme, Ga je op die toer? Jij kent mij ook niet en nergens heb ik jou verkeerd aangesproken, als je mijn naam niet kent noem me dan gerust Dubossies! Jij kan slecht tegen kritiek daar ben ik nu wel achter en dus schiet je in de verdediging en ga je je dus voordoen als iemand die beter die denkt beter te zijn dan ik? Helaas weten we geen van beiden meer over de vraagstelster dan de ander maar lees jij niet goed.
Ze verteld een angst te hebben voor mannen alleen dus wat is er verkeerd aan om iemand mee te nemen als het een mannelijke therapeut is? Jij bent al helemaal zeker van het feit dat ze seksueel misbruikt is gezien je oordeel over de moeder terwijl vraagstelster zelf aangeeft geen herinneringen te hebben en later verklaard nog goed te weten dat.....dat spreekt elkaar een beetje tegen maar daaruit blijkt dat er NOG geen sprake is van.....wacht dus nog even met je oordeel AUB! Het zijn nogal wat beschuldigingen Goeie vrienden? Ik ken je niet dus van vrienden is geen sprake en ik ga geen vrienden met iemand zijn die mij nogal kleinerend aanspreken!
Je zou hiervoor een psycholoog moeten bezoeken, eentje die je vertrouwt en waar je een klik mee hebt.
Zo te lezen heb je nu geen goede ervaring met de GGZ. Dat is jammer. Je kunt het beste opnieuw contact opnemen met de GGZ en om een andere behandelaar vragen. Eventueel kun je opnieuw naar de huisarts en je daar opnieuw laten doorverwijzen.

Overigens is de reactie van de huisarts begrijpelijk, dat is geen psycholoog, die heeft je terecht doorverwezen. De reactie van de GGZ psycholoog is wel een beetje opmerkelijk maar ook niet helemaal raar.
De beredenatie die erachter zit is dat je je herinnert wat je aankunt. Als de tijd rijp is komt de rest vanzelf.
Een gevaar van doorgaan op de materie, terwijl je zelf onzeker bent van die herinneringen, is dat het een 'sturende werking' heeft. Daardoor word de 'hervonden' informatie onbetrouwbaarder.
Er is veel onderzoek gedaan naar het verdringen van herinneringen. En kort gezegd is er eigenlijk weinig wetenschappelijk bewijs voor.
Hervonden herinneringen worden meestal alleen gevonden met 'geleide therapie', de hulpverlener roept het dan min of meer op of door hypnose wat nogal wat onbetrouwbare resultaten op kan leveren.

Toch denk ik dat je wel gebaat kan zijn bij een goede psycholoog. Maar ga dan in eerste instantie uit van je hulpvraag, welke problemen heb je nu? Waar wil je hulp voor?
Voortborduren op een onzekere herinnering uit het verleden kan daadwerkelijke concrete hulp in de weg staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze kinderen wisten met 4 of 5 jaar,waar de kindjes vandaan komen, maar om nou als vader met zo'n kind samen een seksfilm te bekijken, moet je toch wel enigszins van de pot gerukt zijn!
Aan de andere kant vind ik het wel typisch, dat 2 hulpverleners geen aandacht aan jouw verhaal besteden of zeggen er niet verder op in te gaan.
Heb je soms een naam als fantast opgebouwd? Sorry , dat ik dat zo cru vraag, maar anders kan ik de beweegredenen van die hulpverleners niet begrijpen!
Ik raad je iig aan de hulp van een goede psycholoog in te roepen.