Hoe kan ik mijn wondje(eczeem) het best verzorgen dat het niet erger word?

4weken geleden kreeg ik last van eczeem en ook had ik een creme daarvoor gekregen van de dokter(die heeft goed gewerkt).
Maar tussen mijn wijsvinger en middelvinger heb ik sinds een week een soort wond(van de eczeem) gekregen waar de heletijd wondvocht uit komt.
Het jeukt en doet pijn een pleister kan ik niet op die plek aanbrengen.
de dokter wil ik niet bellen die heb ik de afgelope maand al genoeg gebeld voor mijn hooikoorts(en ik moet volgende week ook al langs komen).

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan er uierzalf of een andere vette zalf opsmeren, helpt goed tegen de jeuk en is goed voor de huis.

Probeer Cardiflor van VSM. Cardiflor heeft een iets jeukstillende werking

Toch zou ik de dokter gewoon even bellen, die is er toch voor! Anders moet je tot volgende week wachten, en is er kans dat het alleen maar erger wordt. Maar staat er bij de bijsluiter van de eczeemzalf die je hebt gekregen iets dat je het niet op open wondjes mag smeren? Anders zou ik dat gewoon gebruiken.

Ik heb in mijn kinder jaren ook last van eczeem gehad. Diverse middelen uitgeprobeerd. Ik raad je aan om het met gedestilleerd water schoon te houden want dat ontsmet licht wat ook helpt als het dicht is maar is erg vervelend zee water. of niet geparfumeerde zalf. als de dokter je iets van hormoon zalf voorschrijft zal ik hier zo lang mogelijk mee proberen te wachten ( tenzij het niet anders kan ) omdat dat je huid veel dunner maakt waardoor het eerder terug kan komen. Verder contact met schoonmaak middelen vermijden want dat kan het weer openmaken of een ontsteking veroorzaken en dat is egt niet fijn! Ik weet niet wat voor werk je doet maar misschien zijn er bepaalde middelen/producten waar je een allergische reactie op hebt dit kan van de een op de andere dag opkomen. Mvg.

vaseline erop smeren

Als je een open wond hebt, is het in het algemeen NIET aan te bevelen er zalf op te smeren. Zalf is een mengsel van vet en water, met een emulgeermiddel om de beide componenten bij elkaar te houden. Iedere zalf is daardoor gevoelig voor besmetting met bacterien. Die zullen het alleen maar erger maken. Hou de wond goed schoon door wassen met water en (desinfecterende) zeep, en bescherm het tegen vuil door een (steriel) verbandje aan te leggen (of een pleister erop te plakken. Omdat het hier gaat om een eczeem dat nattend geworden is, is het zeker zaak om het nog eens aan de arts te laten zien. Het kan een bacteriele infectie van het eczeem zijn, of een ander soort eczeem, waarvoor een nieuwe behandeling nodig is. Dat kan dan wel in de vorm van een zalf zijn, maar waarschijnlijk één die uitsluitend op recept te verkrijgen is. Hou je precies aan de gebruiksvoorschriften, en ga uiterst hygienisch om met de zalf, anders is het middel erger dan de kwaal.. Je moet zelf besluiten of je nog tot volgende week kan wachten om het de arts te laten zien of dat je toch eerder gaat. De arts is er voor om je met dit soort zaken te helpen, en dan maakt het niet uit of je al twee of tien keer eerder geweest bent.....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100