Wie is -of was, 'Killroy'?

Dit is een serieuze vraag: Je ziet het altijd staan op de deur van de wc in de trein, op een openbaar toilet en op de meest gekke plaatsen: 'Killroy was here...'

Ik vraag me dus af wie deze meneer of mevrouw Killroy nu precies is.
Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow! Doen mensen dat nog steeds? Dat deden ze bij ons op de middelbare school ook al, en dat is meer dan 30 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, zo kwam ik er dus ook op!

Het beste antwoord

Dat is niet voor 100% bekend, er zijn meerdere mogelijkheden, maar onderstaande is wel de meest bekende.

Waarschijnlijk was het J.J. Kilroy een inspecteur op een scheepswerf in Quincy Massachusetts tijdens de tweede wereldoorlog. Om fraude bij het tellen van de klinknagels te voorkomen zette hij niet een simpel streepje, maar schreef hij “Kilroy was here”. Als op een schip dan een niet beschilderde afgesloten ruimte werd betreden, stond daar deze rare uitdrukking. Dit werd gezien als een soort talisman, en werd later door soldaten op nieuw veroverde gebouwen gezet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denkbeeldige plus van mijn kant! Ik had nooit verwacht dat het ook echt iets betekende!

Andere antwoorden (2)

Kilroy is een reisorganisatie voor backpackers die zorgt voor begeleiding en hulp wanneer nodig is omdat je als backpacker redelijk ongeorganiseerd aan het reizen bent en het handig en veilig is om een back up te hebben als je het even niet meer weet en vragen en/of hulp nodig hebt dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je hier in vredesnaam bij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ geweldig!
Dat was een Amerikaanse soldaat tijdens de 2e wereldoorlog ok elke aangaf, dat hij er was geweest. Vele andere soldaten namen dat over, zodat je op het laatst de indruk kreeg, dat kilroy overal ter wereld was geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super! Dank voor je antwoord Moolkeesje!