Hoe krijg je korstjes pijnloos uit de neus?

Mijn dochter heeft korstjes in de neus die vast zitten. Ze heeft al een paar maal over geslapen met zalf op de korstjes om ze los te krijgen, maar het lukt nog niet.
Wie heeft een goede methode om de korstjes pijnloos uit de neus te krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Goeie Vraag! Is een warm bad/douche een optie? Zet d'r een uur in een dampend badje, hopelijk weekt het dan los.

misschien is het het handigst als je PO-Ho druppeltjes gebruik, zo krijgt ze een loopneus.. Po-Ho ruikt wel scherp..maar werkt wel

je kunt het een beetje insmeren met zoete olie. dan weekt het wat los.

je moet je neus eraf hakken

Een korstje is meestal een genezingsproces van een wondje. Pas als het genezingsproces voldoende is gevorderd, zal het korstje vanzelf los laten. Ga je dat te vroeg er af halen, dan zal er een nieuw korstje ontstaan, of erger nog, meer korstjes. De binnenkant van de neus kan bij een kleine beschadiging heel snel ontsteken.

Ik zou het korstje er niet te snel afhalen maar ze even laten zitten omdat het een helingsproces is, (ze zitten er niet voor niets ;) ) Verder zou ik proberen om te stomen en dan voorzichtig met een wattenstaafje in de neus de korstjes los proberen te krijgen ! Succes !

Met wat vaseline aan een wattenstaafje kun je de korstjes aansmeren , dan worden ze wat zachter en jeuken minder. Het wondje krijgt zo de tijd om te genezen en dan komt dan korstje , bij nog een keer aansmeren , vanzelf los.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100