Hoe krijg je korstjes pijnloos uit de neus?

Mijn dochter heeft korstjes in de neus die vast zitten. Ze heeft al een paar maal over geslapen met zalf op de korstjes om ze los te krijgen, maar het lukt nog niet.
Wie heeft een goede methode om de korstjes pijnloos uit de neus te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wezen zwemmen met mijn dochter, en wat denk je...na het zwemmen was meer dan de helft van de korstjes uit de neus verdwenen!

Het beste antwoord

Goeie Vraag!

Is een warm bad/douche een optie?

Zet d'r een uur in een dampend badje, hopelijk weekt het dan los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dampend bad lijkt me nogal heet ;-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is maar net wat je dochter lekker vind. :) Probeer zo warm mogelijk zou ik zeggen. Paar balletjes Dampoo erin.. krijg je lekker loopneusje van..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wezen zwemmen met mijn dochter, en wat denk je…na het zwemmen was meer dan de helft van de korstjes uit de neus verdwenen!

Andere antwoorden (5)

misschien is het het handigst als je PO-Ho druppeltjes gebruik, zo krijgt ze een loopneus.. Po-Ho ruikt wel scherp..maar werkt wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt het een beetje insmeren met zoete olie. dan weekt het wat los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een korstje is meestal een genezingsproces van een wondje.
Pas als het genezingsproces voldoende is gevorderd, zal het korstje vanzelf los laten.
Ga je dat te vroeg er af halen, dan zal er een nieuw korstje ontstaan, of erger nog, meer korstjes.
De binnenkant van de neus kan bij een kleine beschadiging heel snel ontsteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord weer Ed!! +
Ik zou het korstje er niet te snel afhalen maar ze even laten zitten omdat het een helingsproces is, (ze zitten er niet voor niets ;) )

Verder zou ik proberen om te stomen en dan voorzichtig met een wattenstaafje in de neus de korstjes los proberen te krijgen !

Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met wat vaseline aan een wattenstaafje kun je de korstjes aansmeren , dan worden ze wat zachter en jeuken minder. Het wondje krijgt zo de tijd om te genezen en dan komt dan korstje , bij nog een keer aansmeren , vanzelf los.