Wat voor nut heeft je slaap (die zwakke plek op je hoofd)

Alles op je lichaam heeft een funtie maar die van je slaap snap ik niet.
aub niet vet moeilijke taal :p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.3K

Antwoorden (4)

Dient voornamelijk voor de bescherming van de hersenen.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bescherming? Het is toch juist een zwakke plek?
fremar
12 jaar geleden
het gaat hier om een hard been,zwakke plek?omdat het zo gelegen is dat het daar de meeste klappen opvangt?
Naar mijn weten werkt deze als een soort overdruk klep. Als je kauwt voel je hier altijd beweging in, als dit niet het geval zou zijn zou je volgens mij constant druk in je hoofd voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je voelt bewegen is je musculus masseter. Die beweging heeft niets met druk te maken.
De slapen zijn slagplaatsen voor de bloedstroom en buigplaatsen voor de gelaatsspieren. (Wanneer je klappert met je tanden, kan je spieren onder de huid van de slapen voelen bewegen.)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaap_(anatomie)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Human_skull_side_bones.svg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het weke gedeelte aan de zijkant van het hoofd, de slaap, zit een spier.
De slaapspier (waaiervormige spier die het slaapvlak van de schedel bedekt) ontspringt aan het slaapbeen en hecht zich vast aan de spierknobbel van de onderkaaksbeentak.
Deze spier heeft de functie om de mond te sluiten.