Wat is het ideale hoofdkussen?

Ik heb snel last van pijn in nek en schouders en hoofdpijn.
Ik weet wel waar dit vandaan komt, maar een goede
slaaphouding en een goed hoofdkussen is daarbij zeker ook van groot belang, heet men mij verteld.
Wat is nou een niet te hard maar ZEKER niet te zacht hoofdkussen, dat de boel goed ondersteunt, en waarbij je niet geradbraakt ontwaakt?
En...waar koop je het?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maakt ook verschil of je een rug- buik- of zijslaper bent.

Het beste antwoord

Hoi skusme, Ieder persoon is verschillend qua lichaamsbouw. Daarom bijgevoegd 'n link van de "betere" speciaalzaken. Je krijgt van hun zeker een goed advies. Tevens kun je tegen borgbetaling(dwz de prijs van het kussen) gewoon een kussen mee naar huis nemen en 'n aantal dgn. uitproberen. Niet goed, kussen terug en je neemt wederom 'n andere mee. Uiteindelijk heb je je fijne kussen gevonden! Ahum, denk ook aan het belang van 'n goed matras! Suc6 en lekker (ont)spannend slapen! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik vind een wollen hoofdkussen met wolbolletjes ideaal. Want vrij stevig , goede ondersteuning , ademend en je kan hem makkelijk in vorm brengen door te knijpen en te kneden. Hij is ook niet te plat , precies goed ! :-).

gekocht bij vroom en dreesmann
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige kussen waar ik inmiddels al 15 jaar mee doe omdat ik echt niet anders wil is een kafkussen + het vormt zich helemaal naar je hoofd, ondersteunt 100 % zonder mee te veren, en blijft redelijk koel (wat ik veruit het belangrijkste vind; ik walg van warme kussens).
Ook kussens met hele kleine styropor bolletjes (zoals waar je een zitzak mee vult) zijn heerlijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op de link is het de eerste, maar er staan meer heerlijke kussens op. Helaas is het uiteindelijk wel een kwestie van uitproberen wat je bevalt, dus wat dat betreft geldt in grote lijnen hetzelfde advies als voor een matris : probeer het uit in een GOEDE winkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik slaap op een Tempur matras en heb daarbij ook een Tempur hoofdkussen. Daarvan hebben ze een speciale variant met een schoudergat erin, waardoor je hoofd beter wordt ondersteunt en je minder last van nek en schouders hebt.
Deze hebben ze bij beddenzaken die Tempur verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, ik ga op zoek.
Na heel wat miskopen heb ik nu, een voor mij ideaal kussen!
Ik kocht het op de Albert Cuypmarkt voor 12,50 euro.

Nu komt het moeilijkste: de beschrijving!!
Het kussen bestaat uit twee gedeeltes, een smal gedeelte (een soort rol) voor de nek en een groot gedeelte voor het hoofd. Aan de zijkant zit een rits waarmee je de vulling (heel kleine zachte, op fiberfill lijkende bolletjes) uit één of beide gedeelte`s kunt halen, als je het kussen dunner wilt hebben.
Je kunt de dikte van beide delen dus helemaal naar je eigen wens maken, ook kun je nog apart extra vulling kopen, als je dat nodig vindt.
Het is dus ook makkelijk, omdat er een rits inzit, om de vulling van de nekrol weer goed naar het midden te duwen of aan te passen naar wens.

Ik denk dat dit kussen op meer markten, maar ook in winkels te koop is! Het kussen dat ik heb is van het merk Centralin.

Ik hoop dat jij dit kussen net zo prettig zult vinden als ik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is het ideale kussen een "op je zij slaap" kussen, met zo'n halve maan eruit.
Een of ander high tech foam. van Ikea (zag ze vanmiddag nog liggen)

Toegevoegd na 1 minuut:
Gosa Lilja. Ik kan niet mee zonder. Maar da's allemaal heel individueel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor de een ideaal is, is voor de ander een minder geschikt kussen. Net als voor een matras moet je de tijd nemen om een kussen te testen.
Enige tijd geleden waren onze kussens ook aan vervanging toe. In de winkels waar ze kussens en matrassen verkochten vond ik de verkopers opdringerig. Zij bepaalden voor mij wat voor mij een goed kussen was. Ik ben toen naar Ikea gegaan. Hier viel niemand ons lastig. De keuze is ruim en je kunt de tijd nemen om de kussens uit te proberen en je keuze te bepalen.
Wij zijn daar (met beiden een heel verschillend kussen!) naar tevredenheid geslaagd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor mij kapok, omdat het niet al te veel meegeeft. maarja het ene kussen is het andere niet ook onder soorgenoten (dons, kapok, schuim) zit er ontzettend veel verschil. vaak moet je ertegen aanlopen en kan indd een van 12,50 van de markt beter liggen dan een van 100 euro uit een dure beddenzaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij werkt een niet te dik kussen met een verdikking aan de onderkant om de vorm van je nek te ondersteunen. Als ik op mijn zij lig, lig ik helemaal recht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eerste kussen waar ik helemaal blij mee ben, komt simpelweg van de IKEA. Ze hebben grote keus, en die keus is overzichtelijk omdat ze bij ieder kussen erbij vertellen voor wat voor slaper het bedoeld is.

Ik heb er één voor mensen die meestal op hun zij en soms op hun rug slapen, en daarvan niet de allergoedkoopste. Voor mij ideaal. Slaap jij vooral op je rug of uitsluitend op je zij, dan hebben ze daar ook goede kussens voor. Zelfs voor buikslapers, al zou ik iemand met nek-/schouderklachten afraden om veel op de buik te liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het allerlekkerst slaap ik zónder kussen.
Ooit als kind eens gelogeerd bij een oom en tante die geen kinderen hadden. Die tante maakte me 's avonds laat wakker omdat m'n kussen op de grond lag en dat kwam ze even terug leggen. Heel lief natuurlijk, maar een kind hoef je voor zoiets niet wakker te maken. Blijkbaar deed ik dat als kind dus al.

Als ik met kussen lig, bijv. op m'n zij, dan heb ik een traagschuimkussen. Ideaal en leen ik absoluut niet uit. In de winter, of nu al met 't najaar is die ook prettig: niet te dik, niet te dun, en vanwege dat traagschuim letterlijk perfect. Wel kan die in de winter de eerste paar tellen keihard lijken. Maar dat is zo over.
Een traagschuim matras lijkt me niet fijn, maar zo'n kussen vind ik fantastisch. Maar zonder kussen, dan slaap ik toch echt 't lekkerst.

Het lijkt me een kwestie van vanalles uitproberen, tot je ineens ontdekt wat je het prettigst vindt. Succes met je zoektocht! Maar zo'n traagschuim/Tempur kussen zou ik toch echt eens uitproberen als ik jou was, die past zich namelijk precies aan zoals jij 'm nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooit geslapen in Utrecht in een budget"door studenten gerund" overnachtings adres.Douche was stuk,er was wel internet :) en...een kussen wat ik nog nooit gezien had:>O
Ergonomisch kussen.Ik was gelijk verkocht.Niks meer opschudden ,allemaal niet nodig.Ik heb dat kussen gekocht bij IKEA.Waren toen ik drie prijsklasses en ik heb de middelste gekocht.Ik vind het heerlijk slapen:))