Wat is de beste oplossing tegen slapenloosheid?

Heb van alles al geprobeerd.. maar telkens als ik ga slapen.. ben ik weer klaarwakker. :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Vermijd s'avonds koffie, thee, cola, nicotine en chocola.
Kijk op TV nog even naar een programma dat je niet interesseert :) en waar je slaap van krijgt.

Neem Valeriaan!
Het fijne van valeriaan is dat het geen negatieve invloed heeft op je reactie- of concentratievermogen. Je kunt het dus prima gebruiken in je dagelijkse leven en goed blijven functioneren.
Valeriaan kun je ook voor het slapen innemen om gemakkelijk en rustig te kunnen slapen. Het bevordert het natuurlijke slaapritme. Met een hogere dosering is het ideaal wanneer je de zin en tijd hebt om uit te kunnen slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

slaap pillen maar die zijn niet zo gezond. je kan een relax muziekje op je telefoon/mp3 etc zetten, kan je gewoon op youtube vinden, die werken heel rustgevend bij mij. geen cola/koffie drinken vlak voor het slapen. en niet piekeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor je gaat slapen een glas warme melk drinken. Een uur voor je naar bed gaat geen televisie meer kijken. Geen gesprekken voeren die je hersens bezighouden als je in bed ligt. Een kwartiertje in bed een gezellig boek lezen of een kruiswoordraadseltje oplossen. Voor je in bed stapt een warme douche of warm bad nemen. De ramen goed openzetten voor frisse lucht. Schaapjes tellen.

Allemaal dingen die kunnen helpen om loom en relaxed te worden.
Ivana
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Goed, laat je het puzzelen vallen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De melk is ook niet zo geweldig, tenzij je je tanden nog wel even daarná poetst ;-)
Ivana
12 jaar geleden
Mijn hemel, heb ik gezegd dat je je tanden niet mag poetsen dan!!!!
Een flinke avondwandeling kan ook heel goed helpen. Je maakt je hoofd leeg en je lijf moe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een jointje roken, daar slaap je heel lekker van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt gezond advies... -
Een beker warme melk drinken ontspant

Ontspanningsoefeningen doen

Valeriaanthee ontspant

Ga slapen als je je slaperig voelt. Stel dit moment niet uit, want dan 'ben je over je slaap heen'.

Sta iedere dag dezelfde tijd op. Ook in het weekend.

Vermijd dutjes tussendoor.

Zorg dat je je eigen ritme vasthoudt. In dit geval doet regelmaat veel goed.

Neem geen borrel voor het slapen gaan. Dat maakt de slaap alleen maar onrustiger.

Ontspan voor het slapen gaan door ofwel naar muziek te luisteren, een niet te zwaar boek te lezen, een beker warme melk te nemen, even in bad of onder de douche te gaan.

Drink 's avonds geen cafeïnehoudende dranken en eet niet (te veel) vlak voor het slapen gaan.

Ventileer goed. De slaapkamer mag niet te koud en niet te warm zijn.

Als je toch niet kunt slapen, ga dan even iets doen wat ontspant. Bijvoorbeeld even op G.V antwoorden geven of stellen. Doe dat wel in een andere ruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou geen felle schermen zoals een tv aanzetten voor je gaat slapen. Dan zie je wanneer je je ogen dicht doet nog steeds allemaal flikkerende lichten. Je kunt ook zorgen dat je voor het slapen een beetje moe wordt, door 's avonds rustig te gaan joggen. Succes!