Wie heeft er ervaring met cannabis als pijnstilling. En hoe kan je het dan als beste gebruiken en waar kan je het halen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kan het zelf bij de coffeeshop halen als je geen gedoe wilt met de dokter, niet alle dokters schrijven het voor namelijk. Ik begreep van iemand dat dat vaak zelfs betere kwaliteit is dan via de apotheek (daar haal je het dus als je het op recept krijgt)
Gebruiken kan je het beste via een waterpijp of vaporizer doen, ligt er een beetje aan hoeveel je er aan wilt uitgeven.
Vaporizer is stukken gezonder omdat je in principe geen teer binnenkrijgt, de wiet word in een vaporizer verwarmd ipv verbrand. Maar een goede vaporizer is best duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt wiet via de dokter op recept krijgen. De kwaliteit hiervan is echter belabberd. De wiet uit coffeeshops hebben een veel hoger THC gehalte. Het risico daarvan is echter weer dat als je niet gewend bent het te roken, je bij de wiet uit de coffeeshop een grotere kans hebt dat je teveel rookt bij de eerste keer wat kan leiden tot een paniek aanval als je daar gevoelig voor bent. Je zou zelfs "out"kunnen gaan. Gevaarlijk is het niet maar wel heel vervelend. Laat je dus goed voorlichten door iemand die er verstand van heeft en die je kunt vertrouwen. Dan heb je in sommige coffeeshops ook Thai Weed of Colombiaanse weed. Deze zijn sterker dan de mediwiet uit de apotheken en een stuk milder dan de Nederlandse wiet. Het zou dus een goede optie zijn om daar mee te beginnen en als blijkt dat je er baat bij hebt en de werking wordt minder kun je altijd nog de overstap maken naar de Nederlandse wiet.
Mocht er nou niemand in jouw buurt nog buitenlandse wiet verkopen kun je ook kijken of ze in de coffeeshop buitenwiet verkopen. De buiten gekweekte wiet is over het algemeen ook minder sterk dan de onder lampen gekweekte wiet. Deze zogenaamde buitenwiet is ook weer stukken goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een recept hebt kun je het bij de apotheek terecht. Hier zijn twee soorten medicinale cannabis verkrijgbaar. Echter wordt dit in Nederland doorgaans niet vergoed, en gezien deze mediwiet vrij duur is kopen veel mensen het toch in de coffeeshop.

Hou er in dat geval wel rekening mee dat het effect per soort cannabis kan verschillen. Zo hebben indica dominante soorten een meer verdovende/pijnstillende werking (stone) en sativa soorten een effect wat meer geestelijk merkbaar is (high). Een goede coffeeshop kan je hier meer over vertellen.

Qua manier van gebruik heeft verdampen (vaporizen) de voorkeur. Hierbij is het effect binnen enkele minuten voelbaar (in tegenstelling tot oraal gebruik, waarbij doseren moeilijker is) en spaar je je longen omdat er geen verbranding optreedt.