Hoe kan ik het beste douche?

Sinds dindag ben ik besneden i.v.m. een te nauwe voorhuid. Nou ben ik iemand die ERG gevoelig is voor pijn. Gisteravond was ik ZO bang met het afhalen van t verband :'( en ik voel mezelf ok waardeloos maar je moet r doorheen.
En vanavond moet ik douche hoe kan ik dat het beste doen zonder VEEL pijn te krijgen bij de penis? Het zit VOORAL in het toompje en hechtingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Als je er zo tegen op ziet, en de wond natuurlijk nog maar een paar dagen oud is, zou ik gewoon helemaal niet gaan douchen. Was je haren onder de douchekop of de wastafel en pak een washand met zeep (of douchegel) om de rest van je lijf te wassen.

Op die manier hoef je je niet nu al druk te maken over het douchen straks en zal het ook niet extra veel zeer gaan doen door het water.

Succes en hopelijk voelt het snel beter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies.
Je was me net voor: +
Cryofiel
12 jaar geleden
Goed plan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals hieronder beschreven werd zou ik het met lauwwarm water doen, maar absoluut niet met zeep.
Je kunt je penis natuurlijk ook in een plastic zakje hangen, maar dat moet je dan vastplakken met pleister of schilderstape en het verwijderen daarvan gaat ook
weer pijn doen.

Ik zou zeggen:
Sla dat douchen maar eens een of twee dagen over.
Was je lijf lekker aan de wasbak en vermijdt de pijnlijke plekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Yep. Als de douchebak (of het bad) groot genoeg is, kun je volgens mij ook halfliggend "douchen". Met je ene hand houd je de penis heel voorzichtig wat omhoog, met je andere hand spoel je jezelf af met de douchekop. Op die manier zou de penis droog moeten blijven. Voor de benen is het natuurlijk sowieso geen probleem, die kun je gewoon staand afspuiten met de douchekop in de hand.
Cryofiel
12 jaar geleden
Of er ontstekingen ontstaan, kan ik je niet vertellen - dat zal de arts je hebben verteld, als het goed is. Als direct water te pijnlijk is, kun je je penis zachtjes "sprayen". Ga in de douche zitten, houd je linker elleboog ver van je lichaam vandaan, houd de douchekop vast met je rechterhand. Richt de straal op je linker elleboog. Er ontstaat nu een "spray" van miniscule waterdruppeltjes. Nu je ziet hoe dicht die spray is, beweeg je elleboog en douchekop heel langzaam naar rechts, tot je penis wordt gesprayed met kleine waterdruppeltjes. Die druppeltjes zijn zo klein en licht, dat je ze nauwelijks zult voelen. Althans, dat vermoed ik. Nadat je dit een tijdje hebt volgehouden, kun je je penis ofwel droogdeppen, ofwel - als je deppen nog te pijnlijk vindt - droogföhnen. Als je voor föhnen kiest, moet je met je andere hand voelen of de luchtstroom niet te heet wordt - de zenuwen in je hand reageren sneller dan zenuwen op andere plekken in het lichaam, dus op die manier voel je bijtijds of de temperatuur nog goed is.
Wacht nog een dag met te douchen. De eerste drie dagen na de operatie moet het wondgebied schoon en droog gehouden worden. Na deze drie dagen is het verstandig gedurende één week 1 à 2 maal per dag te baden in lauwwarm water met Kamille of Badedas, maar NIET met zeep.

Douchen mag ook weer. Het is belangrijk om na het baden of douchen de wond voorzichtig droog te deppen. Om zwellingen sneller doen af te nemen, kan het nuttig zijn de penis de eerste paar dagen omhoog te leggen, richting navel.

Tegen eventuele pijn kan plaatselijk een verdovende zalf (bijvoorbeeld Lidocaine) worden aangebracht. De zalf is verkrijgbaar op recept en mag ook (dunnetjes) op de eikel worden aangebracht. Dit is vooral nuttig bij mannen die een erg gevoelige eikel hebben. Na de besnijdenis dient men zich 4-6 weken te onthouden van sex anders is de kans groot dat de wond weer open gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk, dat kan helpen.
Toen mijn zoon besneden werd,mocht hij na drie dagen douchen,men deed dit toen door het hoofdhaar te wassen met betadine shampoo zodat vanzelf de shampoo en water langs je lichaam loopt.
Afspoelen kun je vanaf bovenaf je lichaam vanzelf naar beneden laten lopen,zo komt de shampoo en het water vanzelf langs je penis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar niet want dit werd zo gedaan in het ziekenhuis en betadine is ontsmettend.