orienteren voor een hondje

Ik vind een cocker spaniel geweldig. Hun uiterlijk vind ik grappig en hun karakter past goed bij de mijne.

Ik ben me aan het orienteren welke hond.
Want een cocker spaniel wil heel veel wandelen las ik en dat is het enige wat ik wat ik niet graag wil. Ik wil wel wandelen met de hond maar twee keer per dag vind ik genoeg.
\
Deze honden willen meer las ik

Welke hond lijkt op zo een en die niet zo vaak wil wandelen. Dus ook een vriendelijk en speels karakter en een die ook van kinderen houd. En iedereen vrolijk begroet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste honden moeten 3-4 x per dag uit, om hun behoefte te doen, de verschil zit tussen de beweging die de hond nodig heeft, zo zijn sommige rassen al blij met een wandeling van en 5 min per keer, terwijl de ander van lange wandelingen houd (en nodig heeft). Kijk een aantal keer naar dogs 101 op animal planet, in deze programma komen alle hondenrassen aan bod.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indeed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke ik begrijp dat ze 4 keer per dag hun behoefte moeten doen. Oke als ik dan 4 keer moet wandelen. Maar Mueslibar je zegt dat sommige rassen genoeg hebben aan een korte wandeling. Weet jij zon hond die lijkt op zon cocker spaniel Mueslibar?
die genoeg heeft aan 4 keer een niet al te lange wandeling.

Het beste antwoord

Zoals al gezegd: elke hond wil veel lopen / beweging, dat is "des honds". Dat hebben ze ook (mede) heel hard nodig om geen probleemgedrag te gaan vertonen.
Als je dat een hond niet kunt of wilt geven, dan kan jij je hond niet aanbieden wat hij zo nodig heeft.

Er zijn misschien wel andere oplossingen mogelijk:
- iemand anders laat je hond de andere 2x per dag uit en laat hem lekker bewegen.
- Er bestaan hondenuitlaatservices. Daar betaal je uiteraard voor.

Kan dat niet, dan raad ik het je echt af.

Toegevoegd na 2 dagen:
Nog wat info voor je gevonden op internet over de verzorging:
http://www.ecscn.nl/verzorging/vachtverzorging.htm

http://www.spanielclub.nl/verzorging_vacht.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha Wendy bedankt. Ik weet nu genoeg en ga de vraag sluiten. Jou antwoord vind ik best met de link erbij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reactie op dit beste antwoord staat al bij het antwoord van Wendy

Andere antwoorden (3)

Die vraag is al zo vaak voorbij gekomen.

Kunt u niet minimaal 4 keer per dag wandelen met een hond, begin er dan niet aan.

Zo,n beest krijgt er later namelijk last van als hij te weinig beweging krijgt of te weinig uitgelaten wordt.

En als de hond daardoor gefrustreerd raakt en niet zal doen wat u wil, dan verdwijnt deze op goed geluk in een asiel, krijgt klappen of een spuitje.

Sprookjes bestaan niet met het houden van een hond,
er komt meer bij kijken. Een jarenlange discipline.

Neem een robothond. (af en toe opladen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg toch ik ben me aan het orienteren. Ik zal nooit klappen geven en al helemaal geen spuitje.
Dan wil je iets dat niet kan. Een hond moet vaker dan twee keer per dag uit, en als je dat er niet voor over hebt, dan houdt het op.
Een hond is niet alleen maar leuk, er komt meer bij kijken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze kinderen hebben 2 Cocker Spaniels en ik kan je zegen dat ze heus niet vaker uitgelaten hoeven te worden dan andere honden.
Maar met slechts 2x per dag, kom je er heus niet, dat moet toch minimaal 4x zijn.
Daarbij vindt ieder hond het leuk,als ze uitgelaten worden en dan is het idd hoe vaker, hoe liever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben me aan het orienteren voordat ik besluit of het te doen is in mijn situatie en of het voor de hond ook leuk blijft, anders gaat het niet door 4 keer wandelen dus. Hoe lang ga jij met de hondjes per keer?
Ongeveer?
En kunnen ze ook alleen thuis en hoe lang? Of als je twee hebt zoals jij kunnen ze dan langer alleen?
Moeten ze b.v. ook iedere dag in bad? Of geborsteld?
Want jij hebt er al twee en hebt dus verstand van deze hondjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn de honden van onze kinderen ,dus niet van ons. Tot vorig jaar pasten wij wel op ze, 2x per jaar. Eénmaal een week en in de zomervakantie 3 weken.
De ontbijtuitlaat was ± 10 minuten, daarna om 11.30 uur en dat duurde wel een half uur, tot 3 kwartier.Daarna weer tussen 5 en 6 en dat duurde ongeveer een kwartier en de laatste keer duurde dan een minuut of 10. We lieten ze wel alleen, maar dan gingen ze in de bench, want anders gingen ze blaffen. Het gebeurde wel dat wij van Vinkeveen,want daar wonen de kinderen een dagje naar Utrecht gingen en dat ging zonder probleem.Borstelen gebeurde 1 a 2 keer per week maar in bad was zelden nodig,maar ze gingen graag mee onder de douche.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O de lengte van de tijd van uitlaten valt me wel weer mee.
Kan ik nog 1 vraag stellen? Of ze hele jaar verharen of tijdelijk en of dat voor alle spaniels geldt?
Puppiecursus en opvoeden daar kan ik hier wel achter komen wat je dan allemaal moet doen en waar je goed op moet letten. Alvast bedankt voor de informatie hierboven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je laatste vraag weet ik het antwoord niet, omdat we ze maar een paar weken onder onze hoede zijn,maar je krijg natuurlijk meer haar dan van een kortharig ras.