orienteren voor een hondje

Ik vind een cocker spaniel geweldig. Hun uiterlijk vind ik grappig en hun karakter past goed bij de mijne.

Ik ben me aan het orienteren welke hond.
Want een cocker spaniel wil heel veel wandelen las ik en dat is het enige wat ik wat ik niet graag wil. Ik wil wel wandelen met de hond maar twee keer per dag vind ik genoeg.
\
Deze honden willen meer las ik

Welke hond lijkt op zo een en die niet zo vaak wil wandelen. Dus ook een vriendelijk en speels karakter en een die ook van kinderen houd. En iedereen vrolijk begroet

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zoals al gezegd: elke hond wil veel lopen / beweging, dat is "des honds". Dat hebben ze ook (mede) heel hard nodig om geen probleemgedrag te gaan vertonen. Als je dat een hond niet kunt of wilt geven, dan kan jij je hond niet aanbieden wat hij zo nodig heeft. Er zijn misschien wel andere oplossingen mogelijk: - iemand anders laat je hond de andere 2x per dag uit en laat hem lekker bewegen. - Er bestaan hondenuitlaatservices. Daar betaal je uiteraard voor. Kan dat niet, dan raad ik het je echt af. Toegevoegd na 2 dagen: Nog wat info voor je gevonden op internet over de verzorging: http://www.ecscn.nl/verzorging/vachtverzorging.htm http://www.spanielclub.nl/verzorging_vacht.php

Die vraag is al zo vaak voorbij gekomen. Kunt u niet minimaal 4 keer per dag wandelen met een hond, begin er dan niet aan. Zo,n beest krijgt er later namelijk last van als hij te weinig beweging krijgt of te weinig uitgelaten wordt. En als de hond daardoor gefrustreerd raakt en niet zal doen wat u wil, dan verdwijnt deze op goed geluk in een asiel, krijgt klappen of een spuitje. Sprookjes bestaan niet met het houden van een hond, er komt meer bij kijken. Een jarenlange discipline. Neem een robothond. (af en toe opladen)

Dan wil je iets dat niet kan. Een hond moet vaker dan twee keer per dag uit, en als je dat er niet voor over hebt, dan houdt het op. Een hond is niet alleen maar leuk, er komt meer bij kijken!

Onze kinderen hebben 2 Cocker Spaniels en ik kan je zegen dat ze heus niet vaker uitgelaten hoeven te worden dan andere honden. Maar met slechts 2x per dag, kom je er heus niet, dat moet toch minimaal 4x zijn. Daarbij vindt ieder hond het leuk,als ze uitgelaten worden en dan is het idd hoe vaker, hoe liever.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100