Zwemmerseczeem, hoe kom je er vanaf?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Maak een teiltje met warm water klaar, doe er een scheut azijn bij in en een knoflookteentje of knoflookpoeder. En hou je voet dan in het water. Stinkt wel maar het schijnt al te werken na 2 dagen. Ook succes hiermee :)

je kan gewoon naar de apotheek gaan voor een creme. helpt prima, maar je moet het langdurig en consequent aanbrengen.

Vroeger zwom ik zo'n 5 keer per week en kreeg na een bepaalde tijd ook zwemmerseczeem. Naar de huisarts geweest en die vertelde dat er maar weinig aan te doen viel en dat de enige manier om het te verhelpen het volgende was: je voeten (en speciaal tussen de tenen) extra goed afdrogen en daarna opnieuw. Ik voelde me bedonderd en moest niks meer hebben van die beperkte huisarts. Toch heb ik het wel geprobeerd en weet je, het hielp.

Tegenwoordig heb je Lamisil, die hoef je maar één keer op te doen. Kan je gewoon kopen bij iedere drogist.

Lamisil helpt perfect! Binnen een week weg!

Bronnen:
eigen ervaring, en met kinderen.

Gewoon 2x per dag deppen met betadine op n watje.

Heet water heel veel zout in gooien en een half uurtje je voeten erin, 2 dagen doen .... en weg is je zwemmersexceem.

Voorkomen is beter dan genezen: na zwemmen of suana je voeten goed afspeoelen en nooit door die voetenbakken in het zwembad lopen. Gebruik geen middelen die jouw huid verdunnen (Lamisiel bijv,) werkt wel, mar is slecht. Warm water met zout is beter, neem er eerst een beetje uit en speoel je mond daarmee (tegen ontstoken tandvlees)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100