Zwemmerseczeem, hoe kom je er vanaf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
AWM
14 jaar geleden
Baarmoeder weg, koortslip, zwemmerseczeem, voor de rest gaat het goed met je, hoop ik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha ja hoor , ik ben gelukkig geen alcoholist, zie eerdere vraag;-)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer hardlopen ipv zwemmen :)

Het beste antwoord

Maak een teiltje met warm water klaar, doe er een scheut azijn bij in en een knoflookteentje of knoflookpoeder. En hou je voet dan in het water. Stinkt wel maar het schijnt al te werken na 2 dagen. Ook succes hiermee :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee dagen met je voet in het water? Je moet er wel wat voor over hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We gaan het proberen!
Bedankt ook voor dit antwoord;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@MisterWrite
Lol... er staat dat het na twee dagen werkt, niet dat je twee dagen onophoudelijk je voeten in een teil moet houden :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marita goeie tip, kon ik nog niet.
+1

Andere antwoorden (7)

je kan gewoon naar de apotheek gaan voor een creme.
helpt prima, maar je moet het langdurig en consequent aanbrengen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Vroeger zwom ik zo'n 5 keer per week en kreeg na een bepaalde tijd ook zwemmerseczeem. Naar de huisarts geweest en die vertelde dat er maar weinig aan te doen viel en dat de enige manier om het te verhelpen het volgende was: je voeten (en speciaal tussen de tenen) extra goed afdrogen en daarna opnieuw.
Ik voelde me bedonderd en moest niks meer hebben van die beperkte huisarts. Toch heb ik het wel geprobeerd en weet je, het hielp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
"...en daarna opnieuw". Opnieuw wat? Afdrogen? Maar ze zijn al afgedroogd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed afdrogen en verder niks. Vaak drogen mensen de boven en onderkant van de voet maar vergeten ze heel vaak om tussen de tenen afzonderlijk goed droog te maken. Trek vervolgens sokken, transpiratie en nog niet droog tussen de tenen, dan loop je eczeem op.
Tegenwoordig heb je Lamisil, die hoef je maar één keer op te doen. Kan je gewoon kopen bij iedere drogist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lamisil helpt perfect! Binnen een week weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon 2x per dag deppen met betadine op n watje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heet water heel veel zout in gooien en een half uurtje je voeten erin, 2 dagen doen .... en weg is je zwemmersexceem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorkomen is beter dan genezen: na zwemmen of suana je voeten goed afspeoelen en nooit door die voetenbakken in het zwembad lopen. Gebruik geen middelen die jouw huid verdunnen (Lamisiel bijv,) werkt wel, mar is slecht. Warm water met zout is beter, neem er eerst een beetje uit en speoel je mond daarmee (tegen ontstoken tandvlees)