Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb last van hooikoorts. Weet iemand welke boom nu bloeit waar ik dan waarschijnlijk allergisch voor ben?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
670

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het zijn de naaldbomen, berk, wilg, iep, populier, esdoorn, es en grassen.

http://www.hooikoorts.info/content/hooikoorts/pollenkalender.asp
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de eerste grassen staan nu in bloei,( sinds enkele dagen) en dat zijn voor veel mensen de ergste, de berk is ook heel vervelend, maar die is al uitgebloeid.
Thee drinken van duizendblad wil vaak prima helpen en voor directe hulp, een kopje pepermuntthee, maar werkt niet zo lang, maar wel direct.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste grassen zijn hier al uitgebloeid, vossenstaart en zo, maar er staan al weer hordes andere soorten in bloei. Ik vind het prachtig maar ik heb er gelukkig geen last van...
Vanwege het mooie zomerweer bloeien veel gewassen 1 a 2 weken vroeger en zijn veel pollen tegelijk waar je allergisch voor kan zijn.

Vroeger kwam hooikoorts vooral in de hooimaand juni voor, vandaar ook de naam. Maar tegenwoordig vliegen de pollen van februari tot oktober door de lucht. Het hooikoortsseizoen breidt zicht uit, omdat Nederland steeds warmer en vochtiger wordt. Ook de uitheemse plant Ambrosia is een grote boosdoener. Van oorsprong een plant die niet in Europa groeide, maar tegenwoordig ook in Nederland steeds vaker aangetroffen wordt in de achtertuin. De plant produceert pollen die een heftige reactie kunnen opwekken.

http://www.gezondheidsnet.nl/hulp-bij-hooikoorts/artikelen/378/hooikoortsvoorspelling
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding